PKP Cargo informowało 1 grudnia, że podpisano porozumienie z organizacjami związkowymi zrzeszającymi ponad połowę pracowników ws. podwyżek z dniem 1 stycznia 2024 r. Informowano wówczas, że szacowany koszt podwyżek to ok. 170 mln zł.

Nie dla pracowników 40 mln zł

Spółka kolejowa we wtorkowym komunikacie nawiązując do tego porozumienia poinformowała, że 12 grudnia w ramach spotkania z pozostałymi organizacjami związkowymi, które są stroną Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Zakłady PKP Cargo, "wyjaśnione zostały wątpliwości w sprawie żądania tych organizacji w sprawie przyznania pracownikom spółki podwyżki wynagrodzenia z dniem 1 października 2023 r.".

Reklama

"Wobec niespełnienia przez zarząd żądania wdrożenia podwyżki od 1 października, został wszczęty przez te organizacje spór zbiorowy (...)" - przekazano.

PKP Cargo poinformowała ponadto, że szacowany przez spółkę koszt podwyżek w 2023 r. zgodnie z żądaniem organizacji związkowych wyniósłby ok. 40 mln zł.

Wyjaśniono, że do organizacji związkowych należą: Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce, Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych, Międzyzakładowy Związek Zawodowy Rewidentów Taboru, Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych, Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP, Związek Zawodowy Dyspozytorów PKP, Związek Zawodowy Administracji PKP, Międzyzakładowa Komisja Związkowa Związku Zawodowego "Kontra".

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce i czołowym operatorem w Unii Europejskiej. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy (największa flota taboru w Polsce), samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe dla kilku tysięcy klientów na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii.

autor: Michał Boroń