"Bank zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych:

• Wzrost przychodów klientowskich o 9% średniorocznie

Reklama

• Zwrot na kapitale (ROE) >12% w 2024 r.

• Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 50%)

• Wzrost aktywów klientowskich na poziomie 6% średniorocznie w okresie 3 lat

• Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora" - czytamy w komunikacie.

Strategia zakłada kontynuację działalności w oparciu o funkcjonowanie dwóch segmentów biznesowych: Bankowości Instytucjonalnej i Bankowości Detalicznej.

"W segmencie Bankowości Instytucjonalnej, strategia przewiduje koncentrację na tych obszarach, gdzie istnieje istotna przewaga konkurencyjna Banku, ze szczególnym uwzględnieniem polskich firm działających lub planujących działalność na rynkach zagranicznych, jak i międzynarodowych korporacji inwestujących w Polsce. Strategia opiera się na inicjatywach mających na celu wzrost przychodów z działalności klientowskiej, w tym między innymi: udział w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej, akwizycja nowych klientów w segmencie bankowości przedsiębiorstw, utrzymanie pozycji lidera w segmencie firm globalnych, czy koncentracja na dostarczeniu najlepszych rozwiązań klientom z segmentu Digital" - czytamy w komunikacie.

Istotnym komponentem strategii będzie także wspieranie klientów w podejmowaniu inicjatyw z zakresu transformacji w obszarach Environmental, Social, Governance (ESG), podkreślił bank.

"Z uwagi na fakt, iż na moment przyjęcia strategii nie zostały podjęte dalsze decyzje dotyczące realizacji decyzji o potencjalnej transakcji sprzedaży Bankowości Detalicznej, strategia zakłada funkcjonowanie segmentu w strukturach banku i będzie się koncentrowała na działaniach mających na celu jak najszybsze przywrócenie rentowności tego segmentu. W szczególności bank będzie skupiał się na dostosowaniu oferty Wealth Management do oczekiwań klientów oraz utrzymaniu pozycji lidera kart kredytowych, a także utrzymaniu najwyższej jakości obsługi klientów we wszystkich kanałach i segmentach" - czytamy dalej.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.

(ISBnews)