W II kwartale br. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o prawie 6,5% r/r do około 3,1 mld zł, zaś w I półroczu 2023 r. wartość wyniosła ponad 5,6 mld zł i wzrosła o ponad 6% r/r.
"W II kwartale 2023 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o prawie 6,5% w stosunku do analogicznego okresu 2022 r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 3,1 mld zł. Wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem dzienników. W pierwszym kwartale 2023 r. dynamika rynku reklamowego wyniosła prawie 6%, a wzrost wydatków dotyczył wszystkich mediów z wyjątkiem prasy" - czytamy w raporcie kwartalnym.
"Dynamika rynku reklamowego, zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale 2023 r. była lepsza od oczekiwano. Spółka postanowiła zmienić swoje oczekiwania co do tempa wzrostu całego rynku reklamy oraz prawie wszystkich segmentów rynku w całym 2023 roku. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. będzie na poziomie około 4-6%. Spółka zdecydowała się na korektę prognoz, mimo dużej niepewności odnośnie skali spowolnienia gospodarczego w kraju, poziomu inflacji i kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw oraz w związku z sytuacją geopolityczną w regionie" - czytamy dalej.
Agora podała też, że według szacunków Heliosa liczba sprzedanych biletów w polskich kinach w II kwartale 2023 roku wyniosła blisko 8,8 mln co oznacza spadek o 6,4% r/r, zaś w I półroczu br. liczba sprzedanych biletów wyniosła niemal 21,4 mln biletów przy 19,8 mln rok wcześniej - oznacza to wzrost o 8,1% r/r.
W II kwartale 2023 r. sprzedaż dzienników w Polsce zmniejszyła się o 14,9% r/r, a w I półroczu 2023 r. spadek ten wyniósł 15,1% r/r. W obu okresach największe spadki miały miejsce w segmencie prasy specjalistycznej, podano.
Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios - operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS - lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne - "Gazeta Wyborcza", Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.
(ISBnews)