Zysk operacyjny wyniósł 12,29 mln zł wobec 13,12 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 285,27 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 197,52 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2023 r. spółka miała 14,86 mln zł zysku netto wobec 3,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 556,41 mln zł w porównaniu z 375,71 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 31,33 mln zł wobec 20,17 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"Za nami bardzo udana I połowa 2023 r., do dobrych wyników w I kw. dołożyliśmy również udany II kw. Cieszy nas fakt, że zarówno na poziomie przychodów i rentowności odnotowaliśmy mocne wzrosty. Potwierdza to fakt, że Answear to silna marka, która pomimo wymagającego otoczenia rynkowego wciąż odnotowuje wzrosty" - powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że w I półr. br. Answear.com konsekwentnie realizował strategię poprawiania oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki osiągnięte przez spółkę odzwierciedlają również efekty realizowanej ekspansji geograficznej, nowe rynki odpowiadają za blisko 10% sprzedaży w okresie 6 miesięcy 2023 roku. Spółka odbudowała swoją pozycję na rynku ukraińskim, na którym w I półroczu br. osiągnęła sprzedaż 156 mln zł.

"Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych marż w I półroczu br. Marża na sprzedaży wyniosła 41,9%, co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 pkt proc., pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu oraz dewaluacji hrywny" - dodał wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com Jacek Dziaduś.

Spółka wskazała też, że trwający przez pierwsze miesiące roku proces nabycia ZCP Fashion Trends Group, w skład którego wchodziły marki PRM oraz Sneakerstudio, przerodził się w II kw. w pierwsze intensywne działania integracyjne i operacyjne, które zakończyły się sukcesem. Obejmowały one relokację zapasów, uruchomienie nowych domen, rozpoczęcie działalności cross-sellingowych, a także pozyskanie nowych marek. Dzięki akwizycji Answear.com wejdzie w nowy atrakcyjny segment luxury sneakers&streetwear, a także dotrze do nowej grupy klientów, w szczególności pokolenia Z.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)