Strata operacyjna wyniosła 7,05 mln zł wobec 1,17 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 118,07 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 138,93 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 27,36 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,18 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 352,32 mln zł w porównaniu z 425 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 44,18 mln zł wobec 10,33 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"Narastająco za trzy kwartały 2023 r. przychody Grupy wyniosły 352,3 mln zł, co oznacza spadek o 72,7 mln zł, tj. o 17,1% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wpływ na tą zmianę miały dwa przeciwstawnie działające czynniki - wzrost sprzedanych wolumenów produktów i towarów oraz spadek jednostkowej ceny sprzedaży. Narastająco w trzech kwartałach 2023 r. Grupa Mercator sprzedała 3,3 mld szt. rękawic, co oznacza wzrost o 417 mln szt. tj. o 14,7% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Jednocześnie w omawianym okresie cena sprzedaży spadła do poziomu ok. 10,5 gr za sztukę, co odpowiada zmianie w wysokości -28,4% w stosunku do okresu trzech kwartałów 2022 r." - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Reklama

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 26,28 mln zł wobec 3,35 mln zł straty rok wcześniej.

Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.

(ISBnews)