Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 67,26 mln zł w 2023 r. wobec 57,33 mln zł rok wcześniej.

"Grupa IMS osiągnęła w 2023 roku przychody ze sprzedaży o blisko 10 mln zł większe niż w roku 2022. Kwota 67,3 mln zł przychodów to rekordowy wynik w 23-letniej historii spółki i Grupy. EBITDA za 2023 rok wzrosła o 4 mln zł w stosunku do 2022 roku i przekroczyła poziom 20 mln zł, co również jest najlepszym dotychczasowym wynikiem Grupy IMS. Z kolei EBITDA skorygowana o niepieniężny koszt Programu Motywacyjnego IV opartego o akcje IMS S.A. wyniosła 22,8 mln zł. Wpływ na te świetne wyniki ma kilka czynników. Bardzo dobre rezultaty odnotowane zostały we wszystkich segmentach sprzedażowych - każdy z segmentów wzrósł w stosunku do roku 2022" - czytamy w komunikacie.

"W opinii zarządu bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na osiągnięte przez Grupę IMS wyniki miał funkcjonujący w Grupie Program Motywacyjny IV oparty o akcje spółki. [...] Warto odnotować, że z trzech dotychczas zrealizowanych programów motywacyjnych opartych o akcje i czwartego będącego w trakcie realizacji (ostatni rok, akcje przyznane za 2023 rok zakończą Program Motywacyjny IV), ok. 70% personelu Grupy IMS stało się właścicielami przydzielonych akcji. W opinii zarządu tak szeroka dystrybucja akcji do członków zarządów, managerów, pracowników i współpracowników spółek Grupy IMS będzie miała silne działanie motywacyjne także w nadchodzących latach. W związku z tym zarząd IMS S.A. nie będzie rekomendował radzie nadzorczej ani walnemu zgromadzeniu przyjmowania następnych programów motywacyjnych opartych o akcje spółki w kolejnych latach. Przy braku programów motywacyjnych w kolejnych latach, począwszy od 2024 roku, z rachunku wyników znikną niepieniężne koszty związane z programem akcyjnym. Szacunek tych kosztów za 2023 rok wynosi 2,8 mln zł" - wskazano dalej.

Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na przychody i zyski Grupy IMS są wyniki osiągnięte przez Closer Music, podkreślono.

Reklama

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

(ISBnews)