Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Rewolucja elektromobilnościowa uderzy w polską motoryzację

25 stycznia 2019, 19:15
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019 / Dziennik Gazeta Prawna

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama

Powiązane

Reklama

Komentarze(12)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • ja
    2019-01-25 23:06:22
    eee tam, w Polsce produkuje się: hamulce, reflektory, fotele, klamki, szyby, kierownice i zawieszenie a to się akurat nie zmieniło
    1
    pokażodpowiedzi (2)
  • Ger
    2019-01-25 23:40:43
    Jaka polska raczej niemiecką, dla nas akurat jest to szansa silnik elektryczny to nie problem , akumulator, baterie też do zrealizowania przez nas , zostaje buda . Jeśli chodzi o samochody elektryczne mamy większe szanse odbudować przemysł samochodowy w przyszłości niż miałoby to miejsce z silnikami spalinowymi
    3
    pokażodpowiedzi (3)
  • Zaciekawiony
    2019-01-26 10:28:15
    Czy kupować nowy samochód spalinowy który teoretycznie posłuży ponad 10 lat czy poczekać ze starym jeszcze 2-4 lata i kupić elektryczny? Zaczynam się zastanawiać. Myślę o samochodzie rodzinnym tj. zakupy i wakacyjne wyjazdy. Do pracy nie muszę jeździć a do klienta sporadycznie.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • wwwl
    2019-02-10 11:30:42
    I nagle okaże się, ze te "złe" niemieckie inwestycje w PL były jednak nam potrzebne....
    0
  • Jader
    2019-02-06 17:11:27
    Może tezy artykułu do pewnego stopnia są trafne - ale merytorycznie całość wygląda kiepsko. Trzeba było wziąć pod uwagę powstające fabryki baterii samochodowych (co trzecia bateria w europejskim samochodzie będzie z Polski), do tego wzrost zapotrzebowania na miedź, której jesteśmy światowym producentem itp. Znikają jedne możliwości, pojawiają się inne. Uczciwy i rzetelny dziennikarz zrobiłby całkowity bilans, a nie skupił się na wycinku rzeczywistości. Poza tym - gdyby faktycznie silniki spalinowe miały tak szybko odchodzić do lamusa - to dlaczego mercedes buduje fabrykę tych silników w Polsce? Żeby zaraz zamknąć?
    0
  • kaz
    2019-02-05 15:42:22
    już projektanci i księgowi zadbają o to, aby była większa rotacja części
    0
Reklama

Zobacz więcej