Reklama
Reklama

Rewolucja elektromobilnościowa uderzy w polską motoryzację

25 stycznia 2019, 19:15
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019 / Dziennik Gazeta Prawna

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama

Komentarze(12)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • ja
    2019-01-25 23:06:22
    eee tam, w Polsce produkuje się: hamulce, reflektory, fotele, klamki, szyby, kierownice i zawieszenie a to się akurat nie zmieniło
    1
    pokażodpowiedzi (2)
  • Ger
    2019-01-25 23:40:43
    Jaka polska raczej niemiecką, dla nas akurat jest to szansa silnik elektryczny to nie problem , akumulator, baterie też do zrealizowania przez nas , zostaje buda . Jeśli chodzi o samochody elektryczne mamy większe szanse odbudować przemysł samochodowy w przyszłości niż miałoby to miejsce z silnikami spalinowymi
    3
    pokażodpowiedzi (3)
  • Zaciekawiony
    2019-01-26 10:28:15
    Czy kupować nowy samochód spalinowy który teoretycznie posłuży ponad 10 lat czy poczekać ze starym jeszcze 2-4 lata i kupić elektryczny? Zaczynam się zastanawiać. Myślę o samochodzie rodzinnym tj. zakupy i wakacyjne wyjazdy. Do pracy nie muszę jeździć a do klienta sporadycznie.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • wwwl
    2019-02-10 11:30:42
    I nagle okaże się, ze te "złe" niemieckie inwestycje w PL były jednak nam potrzebne....
    0
  • Jader
    2019-02-06 17:11:27
    Może tezy artykułu do pewnego stopnia są trafne - ale merytorycznie całość wygląda kiepsko. Trzeba było wziąć pod uwagę powstające fabryki baterii samochodowych (co trzecia bateria w europejskim samochodzie będzie z Polski), do tego wzrost zapotrzebowania na miedź, której jesteśmy światowym producentem itp. Znikają jedne możliwości, pojawiają się inne. Uczciwy i rzetelny dziennikarz zrobiłby całkowity bilans, a nie skupił się na wycinku rzeczywistości. Poza tym - gdyby faktycznie silniki spalinowe miały tak szybko odchodzić do lamusa - to dlaczego mercedes buduje fabrykę tych silników w Polsce? Żeby zaraz zamknąć?
    0
  • kaz
    2019-02-05 15:42:22
    już projektanci i księgowi zadbają o to, aby była większa rotacja części
    0
Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej