Reklama

Reklama

Reklama

Najtańsze hybrydy w Polsce. Ile kosztuje oszczędzanie? [RANKING]

14 sierpnia 2016, 05:34
W 2004 roku sprzedano w Polsce zaledwie 48 sztuk samochodów z napędem hybrydowym. Z roku na rok zainteresowanie tego typu technologią rosło, by cztery lata później osiągnąć poziom 351 sztuk. Dane zebrane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazują, że przełom nastąpił w 2013 roku. Wtedy zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę 1864 hybryd. W pierwszej połowie 2015 roku odnotowano wzrost zainteresowania samochodami z napędem hybrydowym na poziomie przekraczającym 80 proc., co przełożyło się na wyniki sprzedaży - do klientów trafiło 3976 takich modeli. W 2015 roku rynek samochodów hybrydowych wzrósł o kolejne 40 proc., co oznacza, że na naszych drogach pojawiło się 5539 hybryd. Polacy wybierali spośród 26 modeli i 12 marek. Dane sprzedażowe pokazały, że 69 proc. rynku samochodów hybrydowych należy do Toyoty, a Lexus odpowiada za 27 proc. sprzedanych w Polsce hybryd. Pozostałe dziesięć marek sprzedało łącznie 233 sztuki tego typu samochodów. Wzrosty sprzedaży w segmencie samochodów osobowych to głównie zasługa firm, które zwiększyły zakupy o 15 proc. Wyniki świadczą o tym, że polski rynek przyjął hybrydy z otwartymi rękoma, a technologia ta przestała być już tylko ciekawostką. Trendy widać zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja zakupowa jest następstwem analiz opartych na wiedzy i doświadczeniu ekspertów. Wyniki sprzedaży samochodów hybrydowych pokazują, że każdy kolejny rok przynosi nowy rekord. Co więcej analitycy zapowiadają, że w 2016 roku będziemy świadkami kolejnych rekordów. W bieżącym roku układ sił na rynku hybryd w Polsce nie zmienił się - niezmiennie dominuje Toyota i Lexus. W pierwszym kwartale obie marki sprzedały łącznie 2001 samochodów, co daje udział w rynku na poziomie 94,25 proc. Japończycy optymistycznie patrzą w przyszłość - w tym roku planują sprzedaż na poziomie 8 tys. sztuk samochodów hybrydowych. Analitycy oceniają, że w początkowym okresie wprowadzania przez producentów samochodów hybrydowych na nasz rynek, główną przeszkodą w ich popularyzowaniu była cena. Wiele modeli okazało się za drogich dla polskiego nabywcy, w wyniku czego przestały być sprzedawane na naszym rynku lub w ogóle zakończono ich produkcji. Obecnie można zaobserwować, że część z oferowanych modeli z napędem hybrydowym nie jest wiele droższa od swoich odpowiedników zasilanych np. silnikiem diesla. Sprawdzamy, ile kosztują najtańsze hybrydy w Polsce w podziale na producentów.
W 2004 roku sprzedano w Polsce zaledwie 48 sztuk samochodów z napędem hybrydowym. Z roku na rok zainteresowanie tego typu technologią rosło, by cztery lata później osiągnąć poziom 351 sztuk. Dane zebrane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazują, że przełom nastąpił w 2013 roku. Wtedy zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę 1864 hybryd. W pierwszej połowie 2015 roku odnotowano wzrost zainteresowania samochodami z napędem hybrydowym na poziomie przekraczającym 80 proc., co przełożyło się na wyniki sprzedaży - do klientów trafiło 3976 takich modeli. W 2015 roku rynek samochodów hybrydowych wzrósł o kolejne 40 proc., co oznacza, że na naszych drogach pojawiło się 5539 hybryd. Polacy wybierali spośród 26 modeli i 12 marek. Dane sprzedażowe pokazały, że 69 proc. rynku samochodów hybrydowych należy do Toyoty, a Lexus odpowiada za 27 proc. sprzedanych w Polsce hybryd. Pozostałe dziesięć marek sprzedało łącznie 233 sztuki tego typu samochodów. Wzrosty sprzedaży w segmencie samochodów osobowych to głównie zasługa firm, które zwiększyły zakupy o 15 proc. Wyniki świadczą o tym, że polski rynek przyjął hybrydy z otwartymi rękoma, a technologia ta przestała być już tylko ciekawostką. Trendy widać zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja zakupowa jest następstwem analiz opartych na wiedzy i doświadczeniu ekspertów. Wyniki sprzedaży samochodów hybrydowych pokazują, że każdy kolejny rok przynosi nowy rekord. Co więcej analitycy zapowiadają, że w 2016 roku będziemy świadkami kolejnych rekordów. W bieżącym roku układ sił na rynku hybryd w Polsce nie zmienił się - niezmiennie dominuje Toyota i Lexus. W pierwszym kwartale obie marki sprzedały łącznie 2001 samochodów, co daje udział w rynku na poziomie 94,25 proc. Japończycy optymistycznie patrzą w przyszłość - w tym roku planują sprzedaż na poziomie 8 tys. sztuk samochodów hybrydowych. Analitycy oceniają, że w początkowym okresie wprowadzania przez producentów samochodów hybrydowych na nasz rynek, główną przeszkodą w ich popularyzowaniu była cena. Wiele modeli okazało się za drogich dla polskiego nabywcy, w wyniku czego przestały być sprzedawane na naszym rynku lub w ogóle zakończono ich produkcji. Obecnie można zaobserwować, że część z oferowanych modeli z napędem hybrydowym nie jest wiele droższa od swoich odpowiedników zasilanych np. silnikiem diesla. Sprawdzamy, ile kosztują najtańsze hybrydy w Polsce w podziale na producentów. / ShutterStock
Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej