Najbardziej opłaca się kupić samochód 2 lub 3-letni, ponieważ po wyjeździe z salonu motoryzacyjnego na wartości stracił najwięcej, jego cena jest już znacznie niższa.

- Jednocześnie taki samochód jest na tyle nowy, że nie będzie nam przysparzał problemów, jego eksploatacja będzie o wiele tańsza niż auta niewiele starszego - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. - Po okresie użytkowania przez 4-5 lat sprzedanie auta 7 lub 8-letniego będzie miała ekonomiczne uzasadnienie, za taki samochód uzyskamy dobrą jeszcze cenę.

Co z 10-letnimi autami?

Samochodów starszych nie powinniśmy dyskwalifikować, jeżeli sprawdzimy stan techniczny 8-10 letniego auta i okaże się, że miało na czas przeprowadzane serwisy zalecane przez producenta.

Reklama

- Dziś na rynku jest dużo firm, które pośrednicząc w sprzedaży dają nawet 36-miesięczną gwarancję – dodaje Molasy z AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o.

Choć mediana wieku sprzedawanych samochodów na krajowym rynku wynosi aż 11 lat, to na rynek trafiają samochody jeszcze starsze i coraz bardziej wyeksploatowane. To m.in. efekt niezaspokojonego popytu na nowe auta, na które trzeba czekać w salonie kilka lub kilkanaście miesięcy.

Wiąże się to jednak z dodatkowym ryzykiem, zwłaszcza wówczas, gdy samochód początkowo był kupiony i eksploatowany poza Polską, ponieważ w krajowej bazie rejestracyjnej nie jesteśmy w stanie sprawdzić jego zagranicznej historii, zwłaszcza prawdziwego przebiegu.