Po zaktualizowaniu w 2020 roku oprogramowania kierowcy mogli przez zewnętrzny głośnik odtwarzać w czasie jazdy zaprogramowane lub niestandardowe dźwięki, takie jak beczenie kozy lub odgłos pierdzenia.

Amerykańska National Highway Traffic Safety Administration uznała, że wydawane przez Boombox odgłosy mogą utrudniać pieszym usłyszenie obowiązkowego dźwięku ostrzegawczego, co niesie ze sobą większe ryzyko wypadku. Ostrzeżenia dla pieszych są wymagane we wszystkich pojazdach elektrycznych i hybrydowych, przypomina NHTSA. Pojazdy elektryczne są cichsze niż samochody z silnikami spalinowymi.

Dużo śmiechu, jeszcze więcej pracy

W ciągu dwóch tygodni 578 607 pojazdów Tesli jest po raz czwarty wycofywanych z użytkowania. Producent samochodów elektrycznych ma przekazać użytkownikom oprogramowanie, które wyłączy tę funkcję we wszystkich trybach jazdy.

Reklama

Pojazdy, których dotyczy ten problem to Modele S, Model X, Y z lat 2020-2022, Modele Y i niektóre Modele 3 z lat 2017-22. Skarga została złożona w styczniu 2021 roku i została poddana kontroli, ponieważ Tesla wiąż przedstawiała swoje badania i broniła swoich wyników bezpieczeństwa, napisano w raporcie końcowym.

W zeszłym tygodniu Tesla wezwała na przegląd techniczny kolejne 817 143 pojazdów. Powodem był dzwonek, który nie zawsze działał, gdy pasy bezpieczeństwa kierowcy zostały odpięte. A tuż przed tym firma wycofała swoje „w pełni autonomiczne” oprogramowanie, które zostało tak przygotowane, aby w określonych okolicznościach przejeżdżało przez znaki stopu.

System wspomagania kierowcy Tesli Autopilot i jego funkcja gier wideo w pojazdach również zostały zbadane przez NHTSA.