Dostawca oprogramowania do zarządzania flotą Webfleet Solutions, który świadczy usługi z zakresu zarządzania flotą dla ponad 50 tys. klientów, przeanalizował zagregowane i zanonimizowane dane o ruchu pojazdów swoich klientów z okresu siedmiu ostatnich tygodni.

Analiza obrazuje, jaki negatywny wpływ na mobilność przedsiębiorstw ma pandemia COVID-19. Dane pochodzą z blisko miliona pojazdów ciężarowych, autobusów, furgonetek i aut osobowych, wykorzystywanych w działalności gospodarczej, takiej jak transport, dystrybucja, dostawy do domu, usługi serwisowe, usługi ochrony, służby ratunkowe i wiele innych.

>>> Czytaj też: Bank Światowy: Polska ma przestrzeń budżetową, by dać odpowiedź na epidemię

Jak pokazuje wykres, w Europie w badanym okresie (od poniedziałku 17 lutego do piątku 3 kwietnia), ruch pojazdów użytkowych zmalał o 33 proc.

Początek załamania ruchu nastąpił około 15 marca. W piątek 3 kwietnia ruch notowany w całej Europie był na poziomie 67 proc. aktywności z początku analizowanego okresu.

W Europie uderzenie koronawirusa najmocniej odczuły firmy francuskie, a najmniej - niemieckie. Ruch transportowy we Francji spadł o 59 proc., a w Niemczech tylko o 12 proc. Polski transport zanotował spadek o 31 proc.

>>> Czytaj też: Wynagrodzenia w IT. Nawet programiści tracą pracę, ale ich zarobki wciąż rosną [RAPORT]