"W Polsce działa kilkudziesięciu graczy na rynku towarowych przewozów kolejowych. W świetle postępującej liberalizacji w Europie oraz rosnącej konkurencyjności kolei w Polsce nieuniknione są procesy konsolidacyjne. PKP Cargo chce wziąć w nich udział. Jesteśmy przygotowani od strony finansowej, know-how, zasobów, wykorzystania potencjału do wzrostu naszej działalności, a co za tym idzie - wzrostu wartości spółki. Podpisany list intencyjny jest jednym z elementów potwierdzających realizacje naszych ambitnych zamierzeń w zakresie aktywnej polityki fuzji i przejęć" - powiedział prezes Adam Purwin, cytowany w komunikacie.

List intencyjny nie daje PKP Cargo prawa do wyłączności w procesie negocjacji sprzedaży udziałów w CTL. Jego podpisanie było konieczne, aby umożliwić spółce złożenie wniosku do UOKiK w sprawie potencjalnej transakcji nabycia. Ostateczne warunki transakcji nie zostały jeszcze uzgodnione i na tym etapie nie ma pewności, że strony dojdą do wiążącego porozumienia w tym zakresie, tłumaczy spółka.

Grupa CTL to międzynarodowe przedsiębiorstwo, oferujące kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa działa na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej. Posiada blisko 200 lokomotyw oraz ponad 4,8 tys. wagonów, zatrudnia ponad 1,8 tys. pracowników. Dysponuje siecią 29 bocznic kolejowych na terenie Polski oraz posiada strategicznie położone terminale i bocznice przeładunkowe na wschodzie kraju.

Reklama

W 2013 roku Grupa CTL przewiozła 12,6 mln ton towarów i zrealizowała prace przewozowa na poziomie 4 268,2 mln tkm brutto, wypracowując 726,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.