Zobacz, jak powstają polskie perełki na eksport. Fabryka autobusów Solaris w Bolechowie [ZDJĘCIA]
Pojazdy Solarisa wożą pasażerów w 27 krajach świata. Oto, jak wygląda fabryka polskiego producenta pojazdów w Bolechowie.
Pojazdy Solarisa wożą pasażerów w 27 krajach świata. Oto, jak wygląda fabryka polskiego producenta pojazdów w Bolechowie.
1 Solaris Urbino 10,9 LE, autobus przygotowany dla przewoźnika z niemieckiego Karlsruhe. Niższy od standardowego Urbino oraz z klimatyzacją z tyłu autobusu, zamiast na dachu. Wszystko po to, aby dopasować go do wymagań trasy, po której będzie jeździł.
Media
2 Stanowisko montażu okien. Stąd autobusy przechodzą do montażu końcowego.
Media
3 Nowa hala w Bolechowie ze stanowiskami przygotowanymi dla autobusów elektrycznych (w tym trolejbusów i autobusów hybrydowych).
Media
4 Urbino 18 do Lublina. Ostatnie przygotowania przed przejazdem do hali odbiorów.
Media
5 Stanowisko, na którym serce autobusu, czyli silnik, przygotowywany jest do zamontowania w autobusie i sprężany z automatyczną skrzynią biegów.
Media
6 Urbino 18 napędzany CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Ten egzemplarz pojedzie do czeskiej Ostravy.
Media
7 Hala produkcyjna, a na pierwszym planie autobus napędzany CNG.
Media
8 Biały autobus na drugiej linii to nowa generacja Solarisów, której produkcja niedawno się rozpoczęła.
Media
9 Trolejbusy stanowią dużą część produkcji Solarisa. Na zdjęciu autobusy z pantografem do (od lewej) Esslingen, Rygi oraz Salzburga.
Media
10 Szkielet wykonany ze stali nierdzewnej. Takie szkielety przyjeżdżają do Bolechowa ze spawalni Solarisa umiejscowionej w Środzie Wielkopolskiej.
Media
11 Stanowisko montażu osi. Stąd autobus wyjedzie już na własnych kołach.
Media
12 Urbino 12 przygotowany do lakierowania.
Media
13 Drugi wagon autobusu przegubowego już po procesie lakierowania. Teraz pora na montaż okien.
Media
14 W tej hali autobusy otrzymują podłogę, aluminiowe panele boczne oraz izolację. Na samym końcu następuje montaż osi.
Media
15 W hali głównej na samym początku montowane są elementy dachowe, m.in. klimatyzacja. Ważnym zagadnieniem podczas tych prac jest bezpieczeństwo pracowników, dlatego stanowisko jest wyposażone w specjalne pasy bezpieczeństwa.
Media
16 Bardzo ważnym elementem produkcji jest okablowanie pojazdu.
Media
17 Przegub jest elementem stabilizującym tor jazdy autobusu. Z tego względu wyposażony jest w wysokiej jakości elektronikę.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję