Budowa II linii metra: Dzień otwarty na budowie stacji Targówek [GALERIA]
Wielu warszawiaków zebrało się w niedzielę, by podczas dnia otwartego zobaczyć postęp prac budowy stacji Targówek - II linii metra. Po południu teren odwiedziła także prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
autorka: Karolina Kropiwiec
kkr/ pad/
1
Po godz. 13 na placu budowy pojawiła się prezydent stolicy. Towarzyszyli jej m.in. zastępca prezydenta m.st. Warszawy Renata Kaznowska, dyrektor pionu inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego Franciszek Kujawski oraz przedstawiciele firmy Astaldi - wykonawcy prac.
Gronkiewicz-Waltz w rozmowie z dziennikarzami przyznała, że jest bardzo zadowolona z postępu prac. "Myślę, że jeśli chodzi o tę stację, to ta część będzie gotowa pół roku przed czasem. Budowa jest bardzo zaawansowana" - podkreśliła.
PAP / Paweł Supernak
2
Rzecznik firmy Astaldi Mateusz Witczyński opowiedział w rozmowie z PAP o szczegółach prac. "Możemy zobaczyć, że po dwóch latach wykonaliśmy obiekty stacji, czyli całą jej konstrukcję, a także dwóch pozostałych stacji. Wykonane są tunele pomiędzy tymi stacjami oraz tunele łączące tę rozbudowę z istniejącą II linią metra, czyli ze stacją Dworzec Wileński" - mówił.
"Wewnątrz stacji możemy zobaczyć instalacje mechaniczne i elektro-energetyczne, czyli wentylację, pomieszczenia techniczne. Możemy zobaczyć torowiska, których mamy gotowych ok. kilometra z 6 kilometrów. Możemy też zobaczyć okładziny kamienne na platformie peronu czy podwieszane sufity" - wymieniał Witczyński.
Podkreślił, że zakończenie prac jest zaplanowane na maj 2019 r. "Wtedy rozpoczną się odbiory. W zależności od tego, jak one będą przebiegały, będzie można mówić o otwarciu podziemnej kolejki" - powiedział.
PAP / Paweł Supernak
3
Warszawskie metro składa się obecnie z dwóch linii. Druga linia została otwarta w 2015 roku, przy wsparciu finansowym Unii w wysokości 776 mln euro. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała również 432 mln euro w drugi etap prac na II linii. Inwestycja dotycząca II linii metra jest zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Obejmuje budowę trzech stacji na odcinku wschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jej całkowita wartość to ponad 3,5 mld zł. Niemal 2 mld zł to dotacja unijna.
Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerów dziennie. (PAP)
autorka: Karolina Kropiwiec
kkr/ pad/
PAP / Paweł Supernak
Komentarze(4)
Pokaż: