Przeniesienie 1000-tonowego mostu. Tak Brytyjczycy budują sieć szybkiej kolei HS2 [ZDJĘCIA]
W pierwszym etapie szybka kolej ma połączyć Londyn z Birmingham, a w drugiej fazie zostanie pociągnięta dalej dwiema odnogami - do Manchesteru i Leeds.
Nowe połączenia pozwolą skrócić czas podróży z Londynu do Birmingham z 1 godz. 21 minut do 52 minut, a z Londynu do Manchesteru - z 2 godz. 7 minut do 1 godz. 7 minut.
Pierwotnie budowa pierwszego odcinka miała zostać zakończona do 2026 r., zaś pozostałe dwie odnogi torów miały być ukończone w latach 2032-33. Niestety projekt ma duże opóźnienie i obecnie pociągi na pierwszym odcinku mają pojawić się najwcześniej w latach 2028-2031. Druga faza, czyli połączenia do Manchesteru i Leeds, powstaną do 2035-2040 r.
Według rządowych szacunków z września 2019 roku, koszty budowy miały zamknąć się w kwocie 81-88 mld funtów. Niestety istnieje duże ryzyko, że koszty mogą wzrosnąć do 106 mld, o czym mówi rządowy raport ze stycznia tego roku. Jak zapowiada rząd, realizacja inwestycji ma utworzyć aż 22 tysiące nowych miejsc pracy.
Na zdjęciach widać operację przeniesienia 1000-tonowego mostu drogowego w Solihull na odcinku łączącym stolicę Wielkiej Brytanii z Birmingham. Most przenoszony jest przez samobieżny modułowy transporter po dwujezdniowej drodze na placu budowy szybkiej kolei HS2.
1
Bloomberg / Jason Alden
2
Bloomberg / Jason Alden
3
Bloomberg / Jason Alden
4
Bloomberg / Jason Alden
5
Bloomberg / Jason Alden
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama