„Nie jesteśmy zaniepokojeni spadkiem przychodów w I kwartale. Znamy wyniki kwietnia, wiemy co się dzieje w maju i mamy powody do dużego optymizmu w II kwartale. Podwyżki cen pozwolą na utrzymanie rentowności r/r" - powiedział Mikrut podczas spotkania z dziennikarzami.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 118,39 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 134,06 mln zł rok wcześniej. Jako przyczyny spadku przychodów w pierwszych trzech miesiącach roku prezes Śnieżki wymienił kwestię pogody, w tym „wyjątkowo zimny marzec" oraz czas przejściowy polityki podwyżkowej.

„Chcielibyśmy żeby rynek jako całość wreszcie wzrósł w tym roku, ale nie możemy tego potwierdzić po I kwartale. Jest natomiast korzystny trend rynkowy, czyli klienci zaczynają dostrzegać wartość w lepszych produktach, co przekłada się na dobre wyniki naszej marki premium Magnat. Będziemy rozwijać tę markę, aby być beneficjentem tego trendu. W efekcie oczekujemy lepszej dynamiki w ujęciu wartościowym, niż wolumenowym" - zaznaczył prezes Śnieżki.

Według jego słów spółka zakłada, że wzrost cen surowców nie przełoży się negatywnie na marże, a długofalowym celem Śnieżki jest utrzymywanie poziomu pierwszej marży powyżej 40%.

Mikrut zaznaczył, że spółka pracuje nad przebudową działu sprzedaży zagranicznej i zakłada, że efektem będzie zintensyfikowanie międzynarodowej aktywności. Dotychczas spółka sprzedaje swoje produkty do ok. 30 krajów

W kwestii przejęcia FFiL Rafil Śnieżka złożyła ofertę na odkup pozostałych udziałów i liczy na zamknięcie I fazy odkupu do czerwca.

„Jesteśmy zainteresowani nawet wszystkimi udziałami. Niemniej już podjęliśmy restrukturyzację Rafil, przeprowadziliśmy analizę kosztów surowcowych i pracujemy nad synergiami ze Śnieżką, szykujemy zwolnienia grupowe (o ok 30%), zmianę portfolio, automatyzację i informatyzację procesów. Do końca roku chcemy repozycjonować markę Rafil w ramach grupy. Na pewno uzupełnia ona i wzmacnia Śnieżkę w segmencie antykorozji . Docelowo chcemy przywrócić Rafilowi rentowność, intensyfikować sprzedaż przez kanały Śnieżki" – wymienił prezes Śnieżki.

Spółka szykuje się także do budowy centrum logistycznego. Plan zakłada rozpoczęcie budowy we wrześniu. Koszt szacowany jest na ok. 60 mln zł, a większość wydatków poniesiona zostanie w przyszłym roku.

„Obecnie wykorzystujemy już 100% naszych istniejących możliwości i inwestycja będzie realizowana, żeby dalej zwiększać sprzedaż, a także zautomatyzować procesy w celu wygenerowania oszczędności" – podsumował Mikrut.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. jest jednym z czołowych producentów farb i lakierów w Polsce. W 2003 r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej fabryki są zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie i Białorusi.

(ISBnews)