Maxcom liczy na skokowy wzrost skali działania dzięki dystrybucji marki Meizu



Warszawa, 22.05.2018 (ISBnews) - Maxcom liczy na sprzedaż 100 tys. sztuk smartfonów nowej generacji Meizu w ciągu pierwszych 12 miesięcy, poinformował dyrektor handlowy Andrzej Zalewski. Dzięki temu liczy na skokowe zwiększenie skali działania polskiej spółki i awans Meizu do czołowej trójki na polskim rynku smartfonów w perspektywie trzech lat.

"Planujemy osiągnąć sprzedaż 100 tys. sztuk Meizu w ciągu pierwszych 12 miesięcy. To pozycja rynkowa, która pozwoli na zauważenie marki we wszystkim statystykach. Sprzedaż już trwa w najbardziej znanych punktach e-commerce, następnie modele Meizu pojawią się w elektromarketach i sieciach operatorskich" - powiedział Zalewski podczas spotkania z dziennikarzami.

"Wierzymy, że wysoka jakość i nowoczesny design pozwoli telefonom Meizu powtórzyć na polskim rynku sukces marek Huawei i Xiaomi oraz skokowo zwiększyć skalę działania Maxcom. Planujemy sukcesywnie wprowadzać kolejne modele Meizu, a ponadto od czerwca będą pojawiać się akcesoria do smartfonów" - dodał prezes Andrzej Wilusz.

Zaznaczył, że ambicją jest, aby w ciągu trzech lat marka weszła do czołowej trójki na rynku smartfonów. Prezes Maxcom wskazał, że trwają negocjacje z operatorami komórkowymi - liczy on na wejście do tego kanału w III kwartale.

Szef Meizu na Europę Tony Lei wskazał, że firma wraz z Maxcom rozpoczyna współpracę na polskim z nowymi modelami serii M6, M7 i Mi liczy na dobre wyniki w Polsce.

Wilusz podkreślił, że Meizu to bardzo konkurencyjny produkt w stosunku jakości do ceny, w porównaniu do innych marek, dlatego nie dziwi go duże zainteresowanie nową marką jakie obserwuje.

"Pierwsze zamówienia z różnych sieci otrzymaliśmy od razu po wprowadzeniu telefonów Meizu do naszych magazynów. Obserwujemy również zwiększenie ruchu na podstronach Meizu, co świadczy o tym, że marka ta była wyczekiwana przez konsumentów" - wskazał prezes Maxcom.

Meizu od 2008 r. jest obecne na rynku smartfonów. Obecnie firma jest jednym z największych producentów tych urządzeń na świecie. Jednym z akcjonariuszy Meizu jest chiński holding Alibaba. Meizu w 2017 r. sprzedał 20 mln telefonów, z czego ponad 100 tys. smartfonów znalazło nabywców w Hiszpanii.

W marcu Maxcom nawiązał współpracę z Meizu Telecom Company Limited, jednym z największych chińskich producentów smartfonów i będzie jedynym na polskim rynku dystrybutorem produktów tej spółki. Umowa ma charakter ramowy, a jej przedmiotem jest dystrybucja przez spółkę na terytorium Polski produktów Meizu Telecom Company Limited. Zawarcie umowy jest wynikiem prowadzenia przez spółkę dynamicznej strategii rozwoju, między innymi przez pozyskanie znaczących partnerów biznesowych oraz rozszerzenie oferowanego asortymentu wysokiej jakości smartfonów.

Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami - Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.

(ISBnews)