"Misją spółki jest operacyjne dowodzenie całą instytucją, koordynacja setek przedsięwzięć, które będą musiały zadziać się w tym samym momencie, aby program CKP stał się faktem" - mówi Mikołaj Wild w rozmowie z Markiem Tejchmanem. Podstawowe zadanie spółki to koordynacja i przygotowanie procesów inwestycyjnych - zaznacza wicemister infrastruktury.

"Z jednej strony CPK jest projektem nastawionym na biznes - chcemy zarabiać na nowym węźle, tworzyć nowe miejsca pracy, które powstają zaraz za granicami Warszawy. Z drugiej strony, CPK wymaga bardzo intensywnych działań również po stronie władzy publicznej. Ten projekt nie zadzieje się bez współpracy spółki celowej i administracji publicznej, dlatego uzupełnieniem działań i starań pełnomocnika rządu jest powołanie spółki celowej, która będzie od strony biznesowej i strategicznej dbać, by projekt realizował tą wizję, którą przed nim nakreśliliśmy" - mówi Mikołaj Wild.

Kto będzie zatem zarządzał projektami związanymi z transportem kolejowym czy inwestycjami dookoła CPK? „Na poziomie bardziej operacyjnym, który wiąże się zarządzaniem projektami, są to kompetencje spółki celowej. Będzie się ona spotykać z partnerami biznesowymi, będzie koncentrowała się na tym, by proces był realizowany z najwyższymi standardami” - mówi pełnomocnik rządu ds. CPK.

Wild podkreśla jednak, że decyzje o tym, jak powinna wyglądać sieć transportowa w Polsce, muszą być podejmowane na poziomie politycznym. "To są decyzje, które nie są decyzjami biznesowymi, musi je podjąć państwo jako największy inwestor”.

Zobacz całą rozmowę tutaj:

Impact mobility: Mikołaj Wild