Po dwóch latach przygotowań dziś ruszyła w Warszawie pierwsza kawiarnia amerykańskiej sieci Starbucks. Do końca roku ma powstać jeszcze kilka lokali tej sieci. Kolejna kafejka jest planowana we Wrocławiu, który rywalizował z Warszawą o premierową placówkę. Kawiarnie Starbucks są też zaplanowane w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku oraz Łodzi.
- Debiut marki się opóźnił ze względu na przedłużające się prace adaptacyjne lokali na cele gastronomiczne - wyjaśnia Anna Robotycka z firmy AmRest, odpowiedzialnej za wprowadzenie amerykańskiej sieci do Polski.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami otwarcie pierwszej kawiarni miało nastąpić wiosną 2008 r.
Zdaniem ekspertów kryzys nie przeszkodzi światowemu gigantowi w osiągnięciu sukcesu na nowym rynku. Będzie silną konkurencją dla ponad 20 franczyzowych sieci kawiarni, działających już na polskim rynku. Starbucks nie będzie wprawdzie tańszy, ale będzie oferował darmowy dostęp do internetu.
Reklama
SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK
Największą siecią kawiarni w Polsce jest Coffeeheaven, która liczy ponad 50 placówek. Duże sieci to także Cafe Nescafe i Pożegnanie z Afryką. Oprócz tego w kraju działają kawiarnie promujące marki największych producentów kawy: Tchibo, Nescafe czy Segafredo.
Nowemu graczowi sprzyjać będzie również wciąż dynamicznie rozwijający się rynek kawiarń i barów w Polsce. Wart ponad 1,5 mld zł segment zwiększał się dotychczas o ponad 20 proc. rocznie. W tym roku, mimo kryzysu, prognozowane jest utrzymanie tego tempa.
13 tys. kawiarni posiada Starbucks na świecie