"Inwestycje zagraniczne pochodzące z krajów Unii Europejskiej w sposób gwałtowny załamały się. Firmy europejskie coraz mniej inwestują za granicą" - wyjaśnił Majman. PAIiIZ prowadzi kampanię promującą Polskę jako kraj przechodzący "aksamitny kryzys". Głównym przesłaniem kampanii jest informacja, że nasz kraj traktuje kryzys jako szansę.

"Przypominamy, że polski kryzys różni się od kryzysu w innych krajach europejskich. Określamy go jako +aksamitny+. Nasza kampania powinna dać skutki w drugiej połowie 2010 roku, kiedy należy spodziewać się ponownego wzrostu inwestycji w Polsce" - wyjaśnił. Najwięcej bezpośrednich inwestycji zagranicznych w tym roku Majman przewiduje w sektorach: BPO (nowoczesne centra obsługi biznesu), motoryzacyjnym (produkcja akcesoriów i wyposażenia), lotniczym, farmaceutycznym oraz w sektorze odnawialnych źródeł energii.

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w ubiegłym roku napływ BIZ do Polski wyniósł ok. 12 mld euro, a rok wcześniej było to 16,6 mld euro.



Reklama