Chodzi m.in. o kupno 20 nowych pociągów zamówionych w bydgoskiej Pesie, które mają wyjechać na tory w 2011 r. i 11 lokomotyw. Przewoźnik chce też kupić 16 elektrycznych pociągów od obsługi połączenia między Warszawą a lotniskiem w Modlinie. Prezes zaznaczył, że spółka chce być przygotowana do wożenia pasażerów na to lotnisko podczas EURO 2012. Jego zdaniem połączenie zostanie uruchomione jeszcze przed mistrzostwami.

Na naprawy 113 pociągów spółka przeznaczy w latach 2010-2011 128 mln zł.

Jak wyjaśnił Radwan, połowa z 600 mln zł, które w dwóch najbliższych latach spółka chce wydać na inwestycje, będzie pochodziła z programów unijnych.

Radwan powiedział, że w spółce trwają prace nad strategią rozwoju firmy. "Mam nadzieję, że za kilka miesięcy będziemy mogli taki plan przedstawić" - powiedział. Dodał, że w firmie uruchomiono sztab antykryzysowy, który ma reagować i koordynować działania pracowników spółki w nagłych i nieprzewidzianych sytuacjach, porównywalnych np. do ataku zimy z początku roku.

Reklama

Zdaniem Radwana, ubiegły rok był dla spółki trudny, ale też pomyślny. "W zeszłym roku przewieźliśmy 51 mln pasażerów, pod tym względem jesteśmy drugim graczem na polskim rynku" - powiedział prezes. Podał, że w 2009 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie ok. 487 mln zł, a zysk netto wyniósł ok. 613 tys. zł. Zaznaczył, że nie są to dane ostateczne.

Radwan objął stanowisko prezesa Kolei Mazowieckich 11 stycznia. "Chciałbym, żeby spółka rozwijała się dynamiczniej niż przez ostatnie pięć lat" - powiedział prezes.

Koleje Mazowieckie rozpoczęły działalność przewozową 1 stycznia 2005 r. Początkowo jej współwłaścicielami były samorząd Mazowsza (51 proc. udziałów) i PKP Przewozy Regionalne (49 proc.). Od 2008 r. jedynym właścicielem Kolei Mazowieckich jest samorząd województwa mazowieckiego.