Jak podaje agencja Bloomberg, najmroźniejsza od 14 lat zima negatywnie wpływa na stan zaufania niemieckich konsumentów. Niemcy ograniczają bowiem swoje wydatki i wydają coraz mniej pieniędzy. Według danych zgromadzonych przez odpowiednik naszego Głównego Urzędu Statystycznego Federal Statistics Office w Wiesbaden zaufanie niemieckich konsumentów od pięciu miesięcy systematycznie maleje. W styczniu br. sprzedaż artykułów żywnościowych spadło o 2,3 proc. w stosunku do stycznia ubiegłego roku, a sprzedaż odzieży i butów obniżyła się także o 1,4 proc.

Według ekonomistów ankietowanych przez agencję Bloomberg, całkowita wielkość wolumenu sprzedaży w Niemczech może w lutym obniżyć się o ok. 0,6 proc. w stosunku do stycznia. 

Całkowicie odmienne nastroje wśród konsumentów panują natomiast na Brytyjskich Wyspach. Tam indeks zaufania konsumentów osiągnął w lutym najwyższy od dwóch lat poziom.