Tygodniowy przegląd wiadomości ISB z sektora TMT

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Płatności mobilne: Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, BRE Bank, ING Bank Śląski i PKO BP tworzą spółkę joint venture do zbudowania wspólnego standardu płatności mobilnych, poinformowali prezesi instytucji.

„Celem projektu jest zbudowanie wspólnej infrastruktury dla płatności mobilnych w Polsce. Nowy standard autoryzacji i rozliczeń będzie otwarty na wielu uczestników rynku, w tym inne banki, akceptantów rozliczeniowych. Porozumienie instytucji pozwala określić założenia i harmonogram dalszych kroków związanych z projektem, którego zarządzanie zostanie powierzone spółce joint venture pod nadzorem krajowych instytucji regulujących rynek finansowy. Projekt jest wspólny. Żadna instytucja nie będzie miała w nim dominującej pozycji" – poinformowali prezesi banków uczestniczących podczas konferencji prasowej.

Reklama

System będzie oparty na systemie płatności mobilnych PKO BP w ramach IKO. Zostanie natomiast rozbudowany o elementy umożliwiające podłączenie wielu partnerów. Aplikacja i usługi dodane będą natomiast przygotowywane oddzielnie przez każdą instytucję. Z kolei akceptanci (sklepy) mają otrzymać jedno proste w obsłudze urządzenie do rozliczeń, a klient system z założenia tańszy od karty płatniczej. Banki uczestniczące w przedsięwzięciu mają łącznie ok. 16 mln klientów.

Źródło: ISBnews

Reklama: Udział smartfonów i tabletów w rynku reklamy wzrósł w Polsce "dwuipółkrotnie na przestrzeni roku" i wyniósł w IV kw. 2012 r. 1,6%, podał Gemius w komunikacie.

"Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia. Dwuipółkrotny wzrost udziału emisji reklam na urządzenia przenośne w ogólnej liczbie kampanii internetowych, który nastąpił na przestrzeni roku, pokazuje, że tempo zmian jest ogromne" powiedział ekspert Gemiusa Michał Włodarczyk, cytowany w komunikacie.

W czwartym kwartale 2012 na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio 3% emisji reklam internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Najwięcej reklam na smartfony i tablety, w stosunku do wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,6%), w Serbii (4,5%) i na Węgrzech (3,8%). W Polsce było to 1,6%, czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Tablety: Przedstawiciele Prestigio uważają, że w Polsce może sprzedać się w tym roku nawet powyżej 2 mln sztuk. W styczniu szacowali, że na polskim rynku nabywców może znaleźć około 1,7 mln tabletów.

Najpopularniejsze są tanie, 7-calowe modele, choć wypierane są stopniowo przez 8-calowe. 30% sprzedawanych przez Prestigio tabletów ma wbudowany modem 3G. Pod koniec roku powinien pojawić się model z LTE.

Źródło: Telepolis



Telewizje: Zgodnie ze wstępnymi danymi Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. oglądalność kanałów Polsatu ukształtowała się na poziomie 19,96% (grupa 16-49, całodobowo), a więc o 0,78 pkt. proc. powyżej wyników z poprzedniego miesiąca. Kanał główny Polsatu miał oglądalność na poziomie 12,79% (-0,54 pkt.proc. m/m). Grupa TVN w czerwcu osiągnęła oglądalność na poziomie 23,24% (-0,99 pkt. proc. m/m). Kanał główny TVN miał oglądalność na poziomie 13,36% i m/m stracił 1,97 pkt. proc. W grupie docelowej 16-49, prime time jego oglądalność wynosiła 15,43 proc. (-2,18 pkt. proc. m/m). Grupa TVP miała w kwietniu oglądalność na poziomie 22,43% (-0,76 pkt. proc. m/m) dla grupy 16-49, całodobowo.

Źródło: Trigon



Telewizje: Krajowa Rada Radiofonii Telewizji przyznała koncesje na rozpowszechnianie programu telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w sygnale multipleksu pierwszego (MUX-1) Telewizji Polskiej na nadawanie programu pod nazwą „TVP ABC" oraz Fundacji Lux Veritatis na nadawanie programu pod nazwą Telewizja TRWAM.

Źródło: KRRiT



















BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Platforma Mediowa Point Group: Grupa widzi dla siebie miejsce w konsorcjum, które może powstać w celu nabycia portalu Wirtualna Polska (wp.pl) i obserwuje wszystkie aktywa mediowe, które są na sprzedaż, poinformował agencję ISBnews prezes Michał Lisiecki.

"Do zakupu Wp.pl zapewne zostanie utworzone konsorcjum, w skład którego wejdzie fundusz i gracz z rynku mediów. W tym kontekście Point Group mogłoby być członkiem takiego konsorcjum jako podmiot, który ma know-how w dziedzinie mediów - powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

Na początku bieżacego roku TPSA zaoferowała potencjalnym inwestorom drugi co do wielkości portal internetowy na polskim rynku - wp.pl.

"Obserwujemy wszystkie aktywa mediowe wystawione na sprzedaż" - dodał prezes Point Group. Grupa przyglądała się chociażby radiu PIN.

Wskazał jednocześnie, że myśli o TV, ale również o przedsięwzięciu internetowym. "Prowadzimy rozmowy w sprawie przejęcia w Internecie biznesu, który wyraźnie przyczyni się do zwiększenia naszej skali w sieci" - przyznał prezes Point Group.

W rozmowie z ISBnews Lisiecki podkreślił również, że grupa podtrzymuje tegoroczne prognozy finansowe i czeka na rozstrzygnięcie konkursu na miejsce na multipleksie, licząc na uruchomienie kanału publicystycznego.

Źródło: ISBnews



Platforma Mediowa Point Group: Grupa podtrzymuje swoją tegoroczną prognozę finansową i czeka na rozstrzygnięcie konkursu o miejsce na multipleksie, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Michał Lisiecki.

"Podtrzymujemy naszą konserwatywną prognozę na ten rok. Chcemy pokazać inwestorom rentowność naszego biznesu" - powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

Point Group prognozuje, że wypracuje w tym roku 4,03 mln zł zysku EBITDA wobec 4,09 mln zł straty w 2012 r. Przychody mają wzrosnąć w tym roku do 76,62 mln zł z 68,54 mln zł w 2012 r.

Dodał, że ubiegły rok był okresem czyszczenia grupy. „W 2013 r. mieliśmy dobry I kw. Nawet, jeśli w III kwartale będą widoczne pewne efekty osłabienia rynku, to końcówka roku powinna nam pozwolić na realizację prognozy" – wskazał prezes Point Group.

W kwestii kanału telewizyjnego Lisiecki wskazał, że grupa czeka na rozstrzygnięcie konkursu KRRiT. „Może już po wakacjach konkurs zostanie rozstrzygnięty. PMPG stara się o kanał o charakterze edukacyjno-poznawczym. Na ten projekt mamy finansowanie zewnętrzne od kilku do kilkunastu milionów, w zależności od wariantu, w jakim będziemy uruchamiać kanał TV" – zaznaczył prezes mediowej firmy. „Jego udział powinien być widoczny w naszych wynikach od 2014 roku" – skonkludował Lisiecki.

Źródło: ISBnews



Platforma Mediowa Point Group : Grupa widzi, że nowa strategia tygodnika „Wprost" przekłada się na wzrost jego sprzedaży, poinformował agencję ISBnews prezes grupy Michał Lisiecki.

„Rynek prasowy notuje spadki, ale tygodniki są wisienką na torcie tego rynku i ten segment jest w miarę stabilny. 'Wprost' zmienił format - wprowadził mocne, odważne tematy, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Zmiana linii redakcyjnej tygodnika to element strategii długoterminowej, ale 'Wprost' pozostaje nadal orędownikiem polskiego biznesu" – powiedział ISBnews Lisiecki podczas gali Wprost „Menedżerowie na czas kryzysu".

"Wprost" w ostatnim okresie opublikował obyczajowo - finansowe tematy m.in. o ministrze transportu Sławomirze Nowaku, a także o Wojciechu Fibaku.

Źródło: ISBnews



Manta Multimedia: Spółka podtrzymuje plany debiutu na rynku głównym warszawskiej giełdy w 2014 r., poinformował agencję ISBnews prezes i właściciel spółki Bogdan Wiciński. Według niego trwające już prace nad prospektem zostały chwilowo wstrzymane, ponieważ w ostatnim okresie „eksplodowała" sprzedaż produktów Manty. Prace zostaną wznowione po podsumowaniu wyników 2013 r.

„W 2011 r. przychody spółki wyniosły 52 mln przychody, a zysk netto 4 mln zł. W ubiegłym było to już 92 mln zł przychodów i 4 mln zł netto. Natomiast po 6 miesiącach tego roku przychody Manty osiągnęły 52 mln zł, a zysk netto aż 4,5 mln netto, a od marca każdy kolejny miesiąc jest rekordowy w historii" - wyliczył prezes spółki.

Źródło: ISBnews



Platige Image: Spółka wciąż uwzględnia w swojej strategii przeniesienie notowań akcji z NewConnect na rynek główny GPW, ale musi być to związane z emisją akcji na duży projekt, zapowiedział członek zarządu ds. finansowych firmy Arkadiusz Dorynek. Platige Image chce rozszerzyć ofertę o własny produkt, dlatego wchodzi z Vivid Games na rynek gier i planuje realizację filmu animowanego.

„Chcieliśmy wejść bezposrednio do branży produkcji gier i zrobić tytuł na własny rachunek i na początek porozumieliśmy się z Vivid na temat wspólnego przedsięwzięcia. To odpowiedź na sugestie rynku żebyśmy mieli własny produkt. Następne projekty to film animowany i produkcje sceniczne, jak 'Polita'. Chcemy uczestniczyć w ambitnych przedsięwzięciach graficznych" – powiedział Dorynek na spotkaniu z dziennikarzami.

Według jego słów Platige mage cały czas analizuje przejście na rynek główny GPW i towarzyszącą temu emisję akcji.

„Wiemy, że inwestorzy chcieliby takiego rozwiązania. Jest ono uwzględnione w strategii. Podniesienie kapitału musiałoby się wiązać z przejęciami w Polsce lub za granicą oraz realizacją własnych dużych projektów. Nowa emisja przyspieszyłaby ich realizację. Myślimy szczególnie nad filmem animowanym" – wskazuje dyrektor finansowy Platige Image.

Ocenia, że każdy projekt realizowany byłby przez specjalną spółkę celową, w której uczestniczyć mogliby również inni partnerzy, jak w przypadku wspólnego przedsięwzięcia z Platige Image, które ma stworzyć grę przygodową z wysokiej jakości grafiką.

Źródło: ISBnews



Vivid Games, Platige Image: Firmy stworzyły spółkę celową do realizacji swojej nowej superprodukcji - gry typu „Action & Adventure", nawiązującej do świata greckiej mitologii, zapowiedział prezes Vivid Games Remigiusz Kościelny. Premiera planowana jest na I kwartał 2014 r.

„Zamierzamy wprowadzić nowe standardy jakości na rynek gier mobilnych. Będzie to zarówno niesamowita oprawa graficzna, o którą zadba Platige Image, jak również niespotykane dotąd na tym rynku rozwiązania rozgrywki dostępne na dużych platformach. Dużą rolę odgrywać będą mechanizmy społecznościowe, rozgrywka wieloosobowa oraz rozwój postaci – powiedział Kościelny podczas spotkania z dziennikarzami.

Ujawnienie tytułu oraz duża kampania promocyjna rozpoczną się w połowie sierpnia podczas targów Gamescom w Kolonii. "W tej chwili możemy zdradzić tylko, iż będzie to gra typu „Action & Adventure", nawiązująca do świata greckiej mitologii" - dodał prezes Vivid.

Do produkcji tytułu zostanie powołana spółka celowa, której udziałowcami obok Vivid Games i jego akcjonariusza funduszu Giza Polish Ventures (łącznie 60%) będzie Platige Image (40%). Celem jest większa sprzedaż nowego tytułu niż obecnego hitu Vivid Games, czyli Real Boxing, który ma w tym roku przekroczyć 0,5 mln ściągnięć. Nowa gra w jednym czasie będzie dostępna na wszystkie najważniejsze systemy mobilne.

Źródło: ISBnews



Action: Spółka podpisała list inwestorski, który jest krokiem w stronę utworzenia spółki z niemieckim partnerem na bazie aktywów spółki Devil, czwartej pod względem rozpoznawalności marki wśród dystrybutorów IT w Niemczech, podała spółka w komunikacie.

„Transakcję będzie można uznać za zakończoną, po otrzymaniu zgody niemieckiego UOKiKu. To przełomowy krok w realizacji strategii Action, mającej na celu systematyczne wzmacnianie swojej pozycji na rynkach zagranicznych. Nowopowstały podmiot będzie posiadał wszystkie aktywa niezbędne do generowania zysku już od początku swojej działalności. Zgodnie z podpisanym listem Action ma objąć większościowy pakiet akcji spółki" – czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews



Action: Szacowana wartość przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez Action w I półroczu 2013 wynosi 2,114 mld zł, o 38,25% więcej r/r, podała spółka w komunikacie.

„Szacowany obrót jest wyższy o 585 mln zł, tj. o 38,25% w stosunku do przychodów ze sprzedaży za I półrocze roku 2012, które wyniosły 1 529 024 tys. zł" – czytamy w komunikacie.

Wartość szacunku oparta jest na danych z systemów transakcyjnych spółki. Potwierdzenie szacunku zostanie dokonane w raporcie za I półrocze 2013, który zostanie opublikowany 2 września 2013 roku, podano również.

Źródło: ISBnews



Kino Polska TV: Grupa kapitałowa prognozuje zysk EBITDA w wysokości ok. 55 mln zł w 2014 r., podała spółka w komunikacie. Spółka przyjęła również politykę dywidendy na latach 2013-14, która zakłada wypłacanie 1 zł brutto na akcję.

Prognoza została przygotowana w związku z planowaną transakcją przejęcia na własność Kino Polska TV siedmiu kanałów filmowych marki FilmBox oraz wszelkich działań związanych z produkcją i dystrybucją tych kanałów na rynku Europy Środkowo-Wschodniej i na całym świecie, wyjaśniono w komunikacie.

Zarząd Kino Polska TV "kierując się stabilną sytuacją finansową spółki oraz perspektywami jej rozwoju w dniu dzisiejszym" podjął decyzję o przyjęciu polityki wypłaty dywidendy w latach 2013-2014. Zakłada ona, aby wartość rocznej dywidendy wypłacanej Akcjonariuszom spółki w latach 2013-2014 wynosiła 1 zł brutto na jedną akcję, przy założeniu utrzymania w tym okresie co najmniej obecnego poziomu generowanych przez Kino Polska TV zysków, podano również.

Źródło: ISBnews



Grupa Kapitałowa Tele-Polska Holding: TPH prognozuje, że do 2015 r. jej zysk netto wzrośnie do 11,5 mln zł wobec 5,2 mln zł w 2012 r., podała spółka w komunikacie. Przychody grupy wzrosną w tym okresie do 257,8 mln zł (210,8 mln zł w 2012 r.), przede wszystkim dzięki rozwojowi detalicznego segmentu usług głosowych oraz nowym usługom m.in. z zakresu przetwarzania i przechowywania danych, których uruchomienie ma być współfinansowane ze środków pozyskanych z planowanej emisji akcji.

Źródło: ISBnews



Hawe: Hawe Telekom zakończył rozbudowę infrastruktury teletechnicznej Ogólnopolskiej Sieci Szerokopasmowej HAWE o kolejne relacje o długości ok. 200 km, podała spółka w komunikacie. Ogólnopolska sieć HAWE wzrosła tym samym do łącznie ponad 3,5 tys. km długości.

Źródło: ISBnews



Hawe, Netia: Spółki podpisały aneks do umowy dzierżawy infrastruktury, zgodnie z którym Netia wydzierżawi kolejne włókna światłowodowe o łącznej długości ok. 290 km w czterech nowych relacjach, podało Hawe w komunikacie. Netia dzierżawi już od Hawe łącznie ok. 3,2 tys. km włókien.

Źródło: ISBnews



Hawe, TK Telekom: Firmy uzgodniły aneks rozszerzający ich współpracę, zgodnie z którym Hawe wydzierżawi kolejne włókna światłowodowe o łącznej długości około 120 km, podało Hawe w komunikacie.

Źródło: ISBnews



Hawe, Polkomtel: Spółka zawarła z Polkomtelem umowę ustalającą warunki, na których operator komórkowej sieci Plus kupi od niej włókna światłowodowe o długości ok. 620 km. Wartość transakcji to 7,5 mln zł, podała spółka w komunikacie. Hawe będzie też świadczyć usługi serwisowe na rzecz Polkomtela.

Źródło: ISBnews



Allegro: Serwis aukcyjny chce na własny rachunek finansować zakupy. Sonduje możliwość wejścia w pożyczki ratalne.

Ponad 11 mln unikatowych użytkowników, około 10 mld zł obrotów, potężna baza danych o klientach i bardzo mocne kompetencje w zakresie wyłapywania i przeciwdziałania fraudom i nadużyciom.

Wszystko to wystarczy, żeby zbudować bank, a to przecież nie wszystkie aktywa Allegro. Serwis aukcyjny ma własnego agenta rozliczeniowego PayU, który zajmuje się obsługą transakcji opłacanych przez kupujących bezgotówkowo, a tym, którym pieniędzy nie wystarcza, oferuje spłatę należności w ratach.

Źródło: Puls Biznesu



Asbis: Marka Prestigio chce w Polsce sprzedać co najmniej 100 tys. smartfonów i mieć 3-procentowy udział w rynku tych telefonów. W zeszłym, startując z ofertą od listopada, sprzedał 15 tys. Plany dotyczące tabletów są jeszcze bardziej ambitne.

W I półroczu Prestigio sprzedało 200 tys. tabletów. W II połroczu ma być ich nawet 2x więcej, co powinno dać sprzedaż na poziomie powyżej pół mln sztuk. 60% urządzeń trafi do klientów poprzez zakup u operatora komórkowego.

Przedstawiciele producenta w styczniu szacowali, że na polskim rynku nabywców może znaleźć około 1,7 mln tabletów. Teraz uważają, że może to być nawet powyżej 2 mln sztuk. Najpopularniejsze są tanie, 7-calowe modele, choć wypierane są stopniowo przez 8-calowe. 30% sprzedawanych przez Prestigio tabletów ma wbudowany modem 3G. Pod koniec roku powinien pojawić się model z LTE.

Źródło: Telepolis























































































































































GIEŁDA, FUZJE I PRZEJĘCIA

Asseco Poland: Firma nabyła 70% akcji w spółce ZAO R-Style Softlab z siedzibą w Moskwie, podała spółka w komunikacie. Wartość transakcji wyniosła 28 mln dolarów, a Asseco ma opcję nabycia pozostałych 30% udziałów.

"Akcje zostały nabyte od spółki Eransor Finance Limited zarejestrowanej w Nikozji na Cyprze. Całkowity koszt transakcji wynosi 28 milionów dolarów. Dodatkowo Asseco Poland nabyła opcję call na pozostałe 30% akcji. Opcja może być zrealizowana pomiędzy 1 maja 2016 a 31 grudnia 2016 roku" - czytamy w komunikacie.

R-Style Softlab jest rosyjskim producentem oprogramowania dla sektora bankowego i finansowego. Jest niekwestionowanym liderem na rynku, biorąc pod uwagę liczbę aktywnych klientów (ponad 400 firm prowadzących działalność w Rosji, Kazachstanie, Białorusi, Uzbekistanie i innych krajach byłych republik radzieckich), podano także.

Źródło: ISBnews



ABC Data: Spółka zawarła umowę z doradcą finansowym Jefferies International Limited, który dokona analizy strategicznych opcji dalszego rozwoju i ekspansji spółki oraz, gdy będzie to uzasadnione w oparciu o taką analizę, transakcji pozyskania inwestora strategicznego, podała spółka w komunikacie.

„Umowa z doradcą finansowym została zawarta na czas określony do dnia 30 września 2014 r. W umowie zastrzeżono wyłączność doradcy finansowego na wykonywanie czynności, będących przedmiotem umowy" – czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews



MCI Management: Fundusz poprzez Invia.cz - spółkę portfelową funduszu MCI.TechVentures, zainwestował 5 mln USD w Travelata.ru, podało MCI w komunikacie.

„Travelata.ru, wiodąca spółka w segmencie dystrybucji pakietów turystycznych online (e-travel) na rynku rosyjskim pozyskała 5 mln dolarów w wyniku zakończenia rundy A. Finansowanie pochodzi od polskiego funduszu MCI Management SA, zrealizowane poprzez Invia.cz, spółkę portfelową funduszu MCI.TechVentures" – czytamy w komunikacie.

Zamknięcie rundy A jest już kolejną transzą inwestycji Invia w Travelata od czasu pierwszego zaangażowania kapitałowego dokonanego w listopadzie 2012 roku. Celem emisji akcji serii A było pozyskanie przez Travelata finansowania na wzmocnienie pozycji i przyspieszenie wzrostu na dynamicznie rozwijającym się rynku rosyjskim dystrybucji pakietów turystycznych online, podano również.

Źródło: ISBnews



MCI Management: Fundusz przydzielił obligacje zwykłe na okaziciela zabezpieczone serii H1 w kwocie 36 mln zł oraz obligacje zwykłe na okaziciela zabezpieczone serii H2 w kwocie 18,8 mln zł.

Źródło: ISBnews



Hawe, Mediatel: Hawe rozwiązało umowę ze spółkami Mediatel i Magna Polonia w sprawie nabycia udziałów w Mediatelu, podała spółka w komunikacie.

"Przedmiotem umowy było określenie zasad współpracy stron w zakresie przeprowadzenia transakcji polegającej na podwyższeniu kapitału zakładowego Mediatel w drodze emisji nowych akcji, zaoferowanych do objęcia spółce, w zamian za wkład niepieniężny w postaci udziałów stanowiących 100% kapitału zakładowego spółki zależnej Hawe Telekom Sp. z o.o. z siedzibą w Legnicy" - czytamy w komunikacie.

Umowa została rozwiązana za porozumieniem jej stron, na mocy porozumienia o rozwiązaniu umowy inwestycyjnej, zawartego pomiędzy stronami umowy w dniu 2 lipca 2013 roku. Rozwiązanie umowy nastąpiło ze skutkiem natychmiastowym, podano także.

Źródło: ISBnews



TNS Polska, Pentor: Firma badawcza TNS Polska przedstawiła plan połączenia przez przejęcie Pentor Research International Poznań. Połączenie nastąpi przez przeniesienie całego majątku spółki przejmowanej na TNS Polska bez podwyższenia kapitału zakładowego spółki, wynika z tekstu planu.

Na mocy umowy sprzedaży udziałów z dnia 12 czerwca 2013 r. spółka przejmująca nabyła od Rafała Janowicza 15 udziałów w kapitale zakładowym Pentor Research International Poznań o łącznej wartości nominalnej 7,5 tys. zł. W wyniku transakcji spółka przejmująca posiada wszystkie udziały spółki przejmowanej, czytamy w materiale.

Źródło: ISBnews



Integer, Polska Grupa Pocztowa, Infosys: Integer.pl złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o koncentrację polegającą na przejęciu kontroli nad Polską Grupą Pocztową i Inforsys, podał UOKiK na swojej stronie internetowej.

Źródło: ISBnews



TP SA: France Telecom zwiększył swój udział w kapitale zakładowym Telekomunikacji Polskiej S.A. do 50,67%, podała spółka w komunikacie. Zwiększenie udziału France Telecom w TP S.A. nastąpiło w wyniku umorzenia akcji własnych TP.

Źródło: ISBnews



KADRY

Agora: Wanda Rapaczynski została powołana na stanowisko prezesa Agory, podała spółka w komunikacie.

Źródło: ISBnews



Gremi Media S.A.: Grzegorz Hajdarowicz złożył rezygnację z funkcji prezesa giełdowej spółki. Zastąpi do Artur Łopuszko.

Źródło: spółka



MCI Management: WZA funduszu powołało Piotra Czapskiego do rady nadzorczej. Jarosław Dąbrowski wyraził zainteresowanie kandydowaniem do rady nadzorczej spółki zależnej Private Equity Managers.

Źródło: spółka



CAM Media: Zarząd w osobach Krzysztof Przybyszewski – prezes zarządu, Adam Michalewicz – wiceprezes zarządu i Paweł Orłowski – wiceprezes zarządu, został powołany na kolejną kadencję

Źródło: spółka

























































































PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Hawe, TP Teltech, Alcatel-Lucent: Spółka zależna Hawe, Otwarte Regionalne Sieci Szerokopasmowe (ORSS), zawarła odrębne umowy z Hawe, TP Teltech (TPT) i Alcatel-Lucent Polska (ALU) na podwykonawstwo w przypadku zawarcia przez ORSS umowy na realizację projektu Szerokopasmowej Sieci Polski Wschodniej w Województwie Podkarpackim, podało Hawe w odrębnych komunikatach.

Według komunikatów, zgodnie z postanowieniami umowy podwykonawczej Hawe wykona w fazie „design & build" prace polegające na zaprojektowaniu i budowie pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej. ALU wykona w fazie „design & build" prace polegające na zaprojektowaniu i budowie aktywnej infrastruktury telekomunikacyjnej, natomiast TPT wykona w fazie „design & build" prace polegające na zaprojektowaniu i budowie pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej.

Źródło: ISBnews



DecSoft, Arcus: Konsorcjum DecSoft (lider) i Arcus (partner) zawarło umowę z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) na dostarczenie infrastruktury na potrzeby projektu związanego z gromadzeniem zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych, podał Arcus w komunikacie. Wartość umowy to 138,99 mln zł brutto.

Przedmiotem umowy jest dostarczenie, zainstalowanie i skonfigurowanie Infrastruktury Techniczno-Systemowej na potrzeby podsystemów realizowanych dla Projektu 'Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych', podano w komunikacie.

Źródło: ISBnews



ABC Data: Do sklepów trafił pierwszy w Polsce tablet, na którym możemy oglądać filmy, zdjęcia i wyświetlać gry z efektem 3D bez konieczności używania specjalnych okularów. Colorovo CityTab Vision 3D to 8 calowy gadżet dla fanów multimediów, gier i amatorów nowych technologii.

Źródło: spółka



Bloober Team: Spółka iFun4all zakończyła prace nad nowym tytułem "Die! Die! Die!" dedykowaną na platformę PlayStation Vita.

Źródło: spółka



Forever Entertainment: Spółka rozpoczęła się sprzedaż gry Forever Entertainment pt.: "Iesabel" na komputery Mac w Apple Mac App Store. Gra dostępna jest w cenie 4.99 USD. W najbliższych tygodniach gra będzie miała swoją premierę na urządzeniach iOS, komputerach PC (platforma Windows i Linux) oraz na urządzeniach z systemem Android.

Źródło: spółka



Netia: Pokonując konsorcjum Exatela i GTS spółka zwyciężyła w przetargu na dostawę łączy cyfrowych dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Tym samym przedłużyła umowę z tą instytucją o kolejne 3 lata. Zakres zamówienia obejmuje łącza dostępowe typu E1 oraz nowoczesną sieć MPLS (Multiprotocol Label Switching) dla 10 lotnisk, z dostępem wspieranym odrębnymi technologiami. Wartość podpisanej umowy to 2,46 mln zł brutto.

Źródło: spółka



Orange: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa rozpoczęło współpracę z operatorem telefonii komórkowej, uruchamiając sprzedaż ubezpieczeń turystycznych dla abonentów sieci Orange. To nowy, elektroniczny kanał dystrybucji TUE, zakładający przeniesienie modelu sprzedaży bancassurance, w którym specjalizuje się Europa, na grunt innych branż niezwiązanych z bankowością.

Źródło: spółka



Asbis: Marka Prestigio zaprezentowała nowy MultiPhone 5430 z procesorem Intel Inside®. Smartfon adresowany jest do rosnącej liczby nabywców w Europie Środkowo-Wschodniej, którzy oczekują wysokiej wydajności i wygody użytkowania. Telefon z zaawansowanym procesorem Intel® Atom™ Z2420 umożliwia szybkie przeglądanie stron internetowych, natychmiastowe uruchamianie aplikacji i pracę wielozadaniową.

Źródło: spółka



PayByNet: Travelplanet.pl oferuje dokonywanie płatności wykorzystując usługę PayByNet, której operatorem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa. Teraz usługa ta jest dostępna również w serwisie Aero.pl, specjalizującym się w sprzedaży tanich biletów lotniczych. To wdrożenie jest kolejnym po Merlin.pl, w którym płatności są nie tylko realizowane bezpośrednio na konto e-sklepu, lecz także rozliczane w modelu mass-collect. Z systemu PayByNet korzysta już prawie 600 e-sklepów.

Źródło: spółka



Comarch: Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk uznał Comarch Exchange Trading za jeden z najbardziej innowacyjnych produktów w Polsce w 2012 roku. Rozwiązanie Comarch Exchange Trading dla domów maklerskich znalazło się wśród 86 produktów wyróżnionych w Raporcie o innowacyjności gospodarki Polski w 2012.

Źródło: spółka



Comarch: Spółka zakończyła wdrożenie platformy Unified IP dla firmy Hurtigruten, czołowego morskiego przewoźnika w Norwegii, który obsługuje kursy pasażerskie i towarowe od 120 lat. Wdrożenie zrealizowano wspólnie z firmą Aspect, której Comarch jest jedynym partnerem w tej części Europy. Rozwiązania Aspect Unified IP stanowi system zunifikowanej platformy komunikacyjnej pozwalającej na uzyskanie jak najlepszej informacji o dostępności konsultantów i supervisorów.

Źródło: spółka



LenovoEMC: Firma wprowadza na rynek macierz klasy serwerowej z dyskami 4x4TB. Urządzenie nadaje sie do ochrony i współdzielenia danych w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz firmach z rozproszonymi oddziałami. Macierz wykorzystuje oprogramowanie Lenoro EMC LifeLine 4.0, które zawiera funkcje, takie jak: snap shoty, SSD Cache Pools, iSCSI, Active, Directory Hybrid Authentication, monitoring wideo, program antywirusowy, McAfee Anti-virus. Nowa macierz Lenovo EMC px4-300r Network Storage Array o pojemnosci 16TB jest dostępna u partnerow kanałowych i resellerów.

Źródło: spółka



Gembird: Dostawca akcesoriów komputerowych, poszerzył swoją ofertę o bezprzewodowe klawiatury KB-P4-US i KBS-P5-W-US typu slim z serii Phoenix. Te ultra cienkie urządzenia są kompatybilne ze sprzętem mobilnym oraz telewizorami i przystawkami smart TV. Klawiatura KB-P4-US dostępna jest w wersji z inteligentnym oraz ultraczułym multi-touchpadem. Druga nowość KBS-P5-W-US występuje w zestawie z 4-przyciskową myszą optyczną slimline posiadającą przycisk zmiany poziomu DPI

Źródło: spółka