Jeszcze w 2012 roku udział ten wynosił 55,87 proc. - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement, cytowanych przez "Rzeczpospolitą".

Najwyższe udziały w rynku utrzymała w ub.r. TVP1 - 13,16 proc. (wobec 15,41 proc. rok wcześniej), następny był TVN z 12,53 proc. udziału (13,93 proc. w 2012 r.), kolejne miejsce zajęły: Polsat - 12,26 proc. (13,97 proc. w 2012 r.) oraz TVP2 - 10,31 proc. (12,56 proc. w 2012 r.), podała gazeta.

"W pierwszej dwudziestce najlepiej oglądanych kanałów coraz więcej jest małych stacji nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W pierwszej dziesiątce za TVP2 plasują się nadawany na jednym z multipleksów naziemnej telewizji kanał TVN7, potem TVN24, naziemne TV Puls i TV4, a następnie TVP Info i Polsat2. Na dalszych miejscach znalazły się znane z naziemnej telewizji cyfrowej np. Puls2, TTV czy Polo TV" - czytamy w "Rz".

Całkowite cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w 2013 roku wyniosły 21,45 mld zł, tj. o 16,1 proc. więcej niż przed rokiem, podał także dziennik.

Reklama

>>> Czytaj też: Media publiczne: Finansowanie w 2015 roku pod znakiem zapytania