Astaldi złożyło najtańszą ofertę, wartą 1.222,2 mln zł brutto, na budowę odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy, od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzłów) o długości ok. 4,6 km, obejmującego m.in. ponad 2-kilometrowy tunel pod Ursynowem, poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Porr Polska i Porr Bau (1.305,3 mln zł), a trzecia do konsorcjum IDS-Bud i Altis-Holding (1.373,9 mln zł). Cena ma wagę 90% przy wyborze najkorzystniejszej oferty, jednak wszyscy trzej najtańsi oferenci identycznie zadeklarowali drugi warunek wykonania zadania - okres gwarancji jakości - na 20 lat.

Najdroższą z 10 ofert (2.431,7 mln zł brutto) złożyło konsorcjum Strabagu i Budimeksu Budownictwo. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania 1.614,6 mln zł brutto.

W grudniu 2013 r. mazowiecki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego, ok. 18,5-kilometrowego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Zadanie jest podzielone na 3 odcinki realizacyjne, a cały nowy fragment, wraz z istniejącym odcinkiem Konotopa - Puławska pozwoli ominąć Warszawę podróżującym z zachodu na wschód autostradą A2.

Reklama

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne: odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem, odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

W ramach całej inwestycji przewidziana jest m.in. budowa drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, czterech węzłów "Ursynów", "Przyczółkowa", "Wał Miedzeszyński", "Patriotów" oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł "Czerniakowska Bis", który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami "Przyczółkowa" i "Wał Miedzeszyński".

Dwa tygodnie temu konsorcjum firm Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (Turcja) i PBDiM Mińsk Mazowiecki złożyło najtańszą ofertę, wartą 757,64 mln zł brutto, na budowę odcinka B. W ubiegłym tygodniu Warbud złożył najtańszą ofertę, wartą 561,66 mln zł brutto, na budowę odcinka C.

>>> Czytaj też: Jakubas wysiada z pociągu. Chce sprzedać Newag