Oferta konsorcjum włoskich firm Toto Costruzioni Generali i Vianini Lavori, warta 529,24 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na budowę drogi ekspresowej S5 Poznań-Wrocław na odcinku Poznań (węzeł Głuchowo na A2) - Wronczyn, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Wybrane konsorcjum, podobnie jak wszyscy pozostali wszyscy oferenci, zadeklarowało 22 miesięczny termin realizacji zadania od dnia zawarcia umowy i 10 lat gwarancji na wykonane prace.

Wcześniej GDDKiA informowała, że połączenie drogi S5 z autostradą A2 przeniesie znaczną część ruchu tranzytowego z okolic Poznania na autostradę A2 i dalej drogę ekspresową S5 w kierunku Bydgoszczy i Gdańska. Obwodnica przyczyni się do dalszego rozwoju gmin Komorniki, Dopiewo i Stęszew. Poprawi także dojazd z Poznania do drogi krajowej nr 32 w kierunku Zielonej Góry. 

>>> Czytaj też: Kto buduje najlepsze, a kto najgorsze drogi? Forsal dotarł do wyników badań jakości GDDKiA