"Współpraca Poczty Polskiej i operatora Stacji z Paczką zapewniła unikatowy – w skali kraju i jednocześnie w Europie Środkowo-Wschodniej – system odbioru przesyłek, szczególnie w odniesieniu do branży e-commerce" - powiedział Żurawski, cytowany w komunikacie.

"Dla odbiorców oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz możliwość doręczenia nawet w 24 godziny od nadania. Od 19 października każdy klient Poczty Polskiej będzie mógł nadawać przesyłki kurierskie: Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48 standard oraz paczkowe: PACZKA24, PACZKA48 z opcją ich odbioru na blisko 1 000 stacjach paliw Orlen w całym kraju, czynnych 7 dni w tygodniu, w przeważającej większości 24 godziny na dobę. Z usługi z opcją odbioru na stacjach Orlen korzystają klienci biznesowi Poczty Polskiej, którzy wysyłają paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca bezpośrednio w placówkach pocztowych" – czytamy w komunikacie.

W pierwszym etapie współpracy, od kwietnia 2015 roku udostępniona została możliwość odbioru na stacjach paliw PKN Orlen przesyłek Pocztex Kurier 48. Zgodnie z planowanym rozwojem sieci punktów odbioru, obecnie Poczta Polska zwiększa funkcjonalność rozwiązania włączając usługi paczkowe i kolejny serwis kurierski, podkreślono w informacji.

Dzięki umowie z Dazumi, operatorem Stacji z Paczką, Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru przesyłek o blisko 1 tys. dodatkowych lokalizacji na stacjach paliw PKN Orlen. W sumie, obecnie sieć Poczty Polskiej w opcji "odbiór w punkcie" obejmuje łącznie ponad 5,1 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw PKN Orlen), spośród których niemal 20% stanowią punkty całodobowe, wskazano również. 

"Usługi paczkowo-kurierskie Poczty Polskiej z opcją odbiór w punkcie z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Liczba tak odbieranych przesyłek wzrosła od 2013 roku o blisko 500%" - podsumowano w komunikacie.