Aerodynamiczny kształt, ognistoczerwone barwy, niecodzienny wygląd. Pierwszym użytkownikiem superpociągu będzie włoski prywatny operator NTV. Umowa z Alstomem została podpisana w październiku. Wygląd z zewnątrz zaprezentowali właśnie dyr. generalny NTV Flavio Cattaneo i prezes Alstomu we Włoszech Pierre-Louis Bertina. Projekt wnętrza ujrzy światło dzienne w najbliższych miesiącach.

Produkcja nowego Pendolino

Harmonogram przewiduje, że produkcja ośmiu składów ma ruszyć w zakładach Alstom w Savigliano w przyszłym roku. Pociągi powinny zostać dostarczone pod koniec 2017 r. i być gotowe do wprowadzenia do eksploatacji na początku 2018 roku.

Nowy Pendolino dla przewoźnika NTV

Nowy Pendolino dla przewoźnika NTV

źródło: Materiały Prasowe

Nowy pociąg jest ewolucją poprzedniej wersji Pendolino. Może osiągać prędkość maksymalną 250 km/h (tak samo jak pociąg dla PKP Intercity). 187-metrowy skład będzie składał się z siedmiu wagonów. W środku zmieści się 480 pasażerów (tymi kursującymi po Polsce jeżdżą maksymalnie 402 osoby). Istotną innowacją pociągu - w porównaniu do poprzednich generacji Pendolino - jest jego pełna kompatybilność z najnowszymi przepisami TSI, które wprowadziła UE.

>>> Czytaj też: Pendolino przewozi miliony pasażerów. Punktualność na poziomie 96 proc.

Dla NTV nowy Pendolino będzie uzupełnieniem floty 25 superszybkich pociągów AGV – też Alstomu. Celem przewoźnika jest rozwój oferty połączeń na szybkich liniach na północnym wschodzie i zachodzie Włoch. Przewoźnik w 2015 r. przewiózł ponad 9 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 40 proc. w porównaniu z 2014 r.

Nowy Pendolino dla przewoźnika NTV

Nowy Pendolino dla przewoźnika NTV

źródło: Materiały Prasowe