"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w grudniu 2015 r. wyniósł 40 mln zł co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do grudnia roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 315 mln zł i była 14% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim" - czytamy w komunikacie.

Wartość sprzedaży towarów części modowej grupy Redan na rynku polskim w grudniu 2015 r. wyniosła 26 mln zł i była wyższa o 12% r/r, zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w zł kwoty 2 mln zł i zmniejszyły się o 12% rok do roku.

"Sprzedaż na rynku polskim to sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce, sprzedaż zagraniczna to sprzedaż na rynku ukraińskim oraz rosyjskim we wszystkich kanałach dystrybucji oraz sprzedaż eksportowa z Polski. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym grupy Redan w grudniu 2015 r. wyniosła 28 mln zł i była wyższa o 10% od osiągniętej w grudniu 2014 r." - czytamy także.

W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej na rynku polskim wyniosła 210 mln zł i była wyższa o 16% r/r, zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 30 mln zł i zmniejszyły się o 31% r/r. 

Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym wyniosła 240 mln zł w 2015 roku i była wyższa o 7% r/r. 

Redan podał, że powierzchnia całej sieci sprzedaży wyniosła 121,0 tys. m2 na koniec grudnia, co oznacza wzrost o 12% w skali roku.

Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec grudnia 2015 r. miały łączną powierzchnię 36,0 tys. m2, tj. o 8% więcej niż w grudniu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych - 6,3 tys. m2, zatem o 24% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 42,3 tys. m2, tj. była o 1% wyższa niż w grudniu 2014 r.

Sieć Textilmarket na koniec grudnia składała się z 356 sklepów własnych o łącznej powierzchni 78,7 tys. m2 i była na poziomie 19% wyższym niż na koniec grudnia 2014.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz – od 2011 r. – Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.