statystyki

OT Logistics ma zgodę UOKiK na przejęcie STK oraz Kolei Bałtyckiej

19 września 2016, 13:08 | Aktualizacja: 19.09.2016, 13:52
Źródło:ISBnews

OT Logistics otrzymał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na dokonanie koncentracji, polegającej na przejęciu kontroli nad STK oraz Koleją Bałtycką, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics, podała spółka. Uzyskanie tej zgody stanowi spełnienie kolejnego z warunków zawieszających umowy.

Reklama

Reklama



Pod koniec czerwca br. OT Logistics zawarł warunkową umowę inwestycyjną z STK Group dotyczącą realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

W ramach transakcji STK Group nabędzie 91 406 akcji OT Logistics (liczba określona bez uwzględnienia uchwały o podziale akcji). Łączna cena zakupu akcji OT Logistics przez STK Group będzie wynosić 23,4 mln zł, tj. 256 zł za jedną akcję (bez uwzględnienia ww. uchwały o podziale akcji - splicie).

Na początku lipca br. akcjonariusze OT Logistics zdecydowali o dokonaniu podziału (splitu) dotychczasowej liczby akcji spółki poprzez obniżenie wartości nominalnej każdej akcji z 1,92 zł do kwoty 0,24 zł dla każdej akcji poprzez wymianę wszystkich akcji w stosunku 1:8. Liczba akcji tworzących kapitał zakładowy zwiększyła się z 1 427 660 akcji do 11 421 280 akcji.

Split był jednym elementów transakcji w ramach warunkowej umowy inwestycyjnej OT Logistics z STK Group dotyczącej realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

Na początku czerwca OT Logistics zawarła list intencyjny z Jarpid Investment dotyczący zakupu 100% udziałów przewoźnika kolejowego STK Group.

W skład Grupy STK wchodzą spółki STK S.A. i Kolej Bałtycka S.A., zajmujące się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Specjalizują się one w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych (paliwa i tzw. ciężka chemia). Oferują również przewozy wszelkich ładunków masowych i kontenerów. Obie spółki są licencjonowanymi przewoźnikami kolejowym, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.

Pod względem wykonanej pracy przewozowej zajmują piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych. Głównymi klientami obu spółek są największe w Polsce zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Roczne obroty oscylują na poziomie ok. 80 mln zł.

W sierpniu ub.r. OT Logistics nabył 100% udziałów przewoźnika kolejowego Landkol.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze