Oferta konsorcjum Mota-Engil Central Europe oraz Mota-Engil Engenharia e Construcao, warta 284,26 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w postępowaniu na realizację II etapu budowy obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11, podał poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

>>> Czytaj o rządowym planie budowy obwodnic: Rząd potwierdził plan zbudowania 12 obwodnic w ciągu 7 lat

Oferty złożyły także: konsorcjum Eurovia Polska i Warbudu (292,93 mln zł brutto), Astaldi (299,83 mln zł brutto) oraz Budimex (306,32 mln zł brutto). Cena miała wagę 90% przy wyborze najkorzystniejszej oferty, jednak wszyscy oferenci zadeklarowali jednakowe pozostałe warunki realizacji: 24-miesięczny termin wykonania oraz 10 lat gwarancji na prace.

Wcześniej GDDKiA informowała, że w ramach umowy wykonawca dokona optymalizacji dokumentacji projektowej i zrealizuje budowę II etapu obwodnicy: przede wszystkim drogi ekspresowej o dł. 12,8 km, rozbudowę drogi krajowej nr 25 o dł. ok 1,4 km, budowę jednego węzła drogowego i 15 obiektów inżynierskich.

Reklama

Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. jest kontynuacją I etapu obwodnicy, która została udostępniona dla kierowców pod koniec 2009 roku. Dzięki wybudowaniu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się z miasta na obwodnicę. Wyprowadzenie ruchu poza centrum skróci czas przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wlkp – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp – Wrocław.