JAS
Przedsiębiorcy mogą dowolnie wykorzystywać i modyfikować zdjęcia mające na celu jak najwierniejsze oddanie wyglądu produktu (w branży reklamowej określa się je mianem packshotów). Nie muszą też uiszczać za nie opłaty licencyjnej ani też obawiać się odszkodowań za wykorzystanie zdjęcia bez zgody osoby, która je wykonała – wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego w Krakowie. W świetle prawa packshoty nie stanowią bowiem utworu, ponieważ są efektem rzemieślniczej pracy fotografa, nie zaś wynikiem jego artystycznego podejścia do prezentowanego obiektu. Jedynym zobowiązanym do uiszczenia opłaty za fotosy będzie więc osoba, która pierwotnie zamówiła ich wykonanie. ©℗ C3
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama