Propozycje austriackiej stolicy w zakresie przyjaznej dla środowiska mobilności, czyli rozbudowa sieci komunikacji publicznej, roczny bilet na środki transportu publicznego w atrakcyjnej cenie 365 EUR, rozbudowa sieci ścieżek rowerowych cieszą się uznaniem mieszkańców miasta. Dalsze kroki jak wprowadzenie stref parkowania i ograniczenie ruchu samochodowego np. na głównej ulicy handlowej, Mariahilfer Straße, stopniowo przynoszą efekty.

Badania ruchu komunikacyjnego w Wiedniu w latach 2010-2015 wskazują spadek udziału transportu samochodowego o 6,3 %. W ścisłym centrum miasta udział ten spadł o 11,2 %. W tym samym okresie odnotowuje się wzrost ruchu rowerowego i rekordowe liczby pasażerów komunikacji miejskiej.

Podział na środki transportu tzw. modal split wskazuje, że 39 % wszystkich przejazdów w Wiedniu odbywa się z wykorzystaniem transportu publicznego, przejazdy samochodowe stanowią 27 %. W 1993 r. stosunek był praktycznie odwrotny.

W ubiegłym roku przekroczono liczbę 950 mln pasażerów środków komunikacji miejskiej (w 2015 r. było ich 939 mln). Z początkiem 2017 r. w użyciu była rekordowa ilość 733.000 rocznych biletów na transport publiczny. Według danych statystycznych ilość zarejestrowanych w Wiedniu samochodów osobowych (685.000) jest obecnie niższa niż ilość sprzedanych biletów rocznych.

Reklama

Ruch rowerowy w Wiedniu wzrósł w ubiegłym roku bardzo wyraźnie. Automatyczne punkty pomiarowe odnotowały jego 6,4 % wzrost w stosunku do 2015 r. Najczęściej uczęszczanym odcinkiem był Opernring, gdzie rowerzyści w liczbie 1.583.785 ustanowili nowy rekord roczny. Stacja pomiarowa przy Opernring odnotowuje średnio 7.880 rowerzystów w dni robocze. Najwyższy odczyt zanotowano tu 8 czerwca 2016 r. i była to liczba 10.253 rowerzystów.

Ulubionym miesiącem rowerzystów w Wiedniu jest czerwiec, kolejnym wrzesień.

Zdjęcia dostępne pod adresem: http://centrumprasowe.pap.pl/cp/pl/news/info/69504,,z-tramwaju-na-rower-czyli-jak-wiedenczycy-dbaja-o-srodowisko

Źródło informacji: Eurocomm-PR