Według burmistrza Pisza Andrzeja Szymborskiego inwestycja obejmie przebudowę brzegów Pisy, budowę kładki nad rzeką oraz utworzenie basenu portowego. Jak mówił PAP, dzięki temu miasto otworzy się na wodniaków, bo dotychczas na Pisie nie było przystani, ani nabrzeży umożliwiających cumowanie w granicach miasta.

Piski samorząd liczy, że inwestycja ożywi turystykę i przyczyni się do popularyzacji szlaku wodnego Pisa-Narew, dzięki któremu żeglarze i kajakarze mogą dopłynąć na Mazury z Warszawy czy Krakowa.

W Piszu zostanie zbudowany basen portowy o wymiarach ok. 65 na 40 m, w którym przewidziano miejsca dla 36 jachtów i trzy stanowiska dla statków żeglugi turystycznej lub tramwaju wodnego. Nad Pisą powstanie nowe nabrzeże z miejscami umożliwiającymi dostęp do wody, promenada wzdłuż rzeki oraz kładka dla pieszych i rowerzystów pod mostem kolejowym.

Miasto ma już projekt architektoniczno-budowlany tej inwestycji i jeszcze w sierpniu zamierza ogłosić przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych. Inwestycja jest częścią regionalnego projektu przebudowy infrastruktury związanej z udrożnieniem i rozwojem szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich.

Reklama

Projekt, który jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego, zakłada też m.in. budowę śluzy Guzianka II i remont śluzy Guzianka I, przebudowę pięciu kanałów od Mikołajek do Giżycka, a także nabrzeży jezior: Ryńskiego, Mikołajskiego, Nidzkiego i Niegocin. Realizuje go Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 w partnerstwie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Warszawie. Wartość wszystkich prac jest szacowana na ponad 172 mln zł.