Projekt modernizacji ma zostać opracowany w wariantach. "W zależności od wybranego wariantu pociągi będą mogły jechać 160, 200 czy nawet 250 km na godzinę" - powiedział prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. Dodał dla PAP, że w zależności od wybranego wariantu koszt budowy wyniesie od 1,7 do 3 mld zł.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel dodał, że "realizacja tej inwestycji jest ważna dla przewozów pasażerskich i towarowych między krajami bałtyckimi. Poprawi się także podróż między Trakiszkami a Ełkiem oraz szybciej i komfortowo pojedziemy przez Białystok do Warszawy" - powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki. Połączenie (o długości ok. 102 km) jest ostatnim fragmentem polskiej części międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica. Dokument określi zakres inwestycji i szczegółowe rozwiązania przebudowy odcinka międzynarodowego korytarza Rail Baltica.

Prace budowlane na linii Ełk - Trakiszki mają zostać zrealizowane między 2022 a 2025 rokiem. Studium wykonalności opracuje firma TPF za około 2,6 mln zł pochodzących ze środków własnych.

Reklama

PKP PLK przypomniało, że zakończyły się już zasadnicze prace na odcinku Rail Baltica z Warszawy Rembertowa przez Zielonkę, Tłuszcz do Sadownego. Pasażerowie mogą korzystać z nowych peronów, są nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Trwa modernizacja Rail Baltica na odcinku Sadowne do Czyżewa, w przyszłym roku rozpoczynają się prace na odcinku od Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie przebudowy na trasie Warszawa - Białystok planowane jest na do 2021 r. (PAP)

autor: Mariusz Polit, Łukasz Pawłowski

edytor: Dorota Skrobisz