Wykonawcą dokumentacji będzie spółka Voessing Polska.
Jak poinformowała spółka w komunikacie, dzięki modernizacji powstanie możliwość przywrócenia połączeń pasażerskich na całej trasie Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew.
Dzięki planowanym pracom skróci się też czas przejazdu między poszczególnymi stacjami, powstaną również nowe przystanki kolejowe w miejscowości Sobów, Kępa Zaleszańska i Ocice.
Przebudowanych zostanie też osiem stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, pojawią się też ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.
Po zakończeniu tej inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa - Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Obecnie tory są wykorzystywane jedynie w ruchu towarowym.
Pociągi pasażerskie między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów pojadą z prędkością do 120 km/h. Do wprowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane mają być m.in. cztery mosty i 63 przepusty. W sumie prawie 80 obiektów.
Ostateczny zakres planowanych prac zostanie określony na etapie dokumentacji projektowej.
Dokumentacja ma powstać do roku 2020. Prace budowlane zaplanowane zostały na lata 2021-2022, ich wartość w Krajowym Programie Kolejowym szacowana jest na ponad 330 mln zł. Projekt będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. (PAP)
autor: Wojciech Huk
edytor: Bożena Dymkowska