"Chcemy zaoferować nasze akcje inwestorowi, który zechce wspierać rozwój Belvedere długoterminowo. Nie zamierzamy pozostawać pod ochroną sądową przed wierzycielami przez rok, czy półtora" - powiedział Rouvroy agencji Bloomberg.

W połowie lipca Belvedere dostał od francuskiego sądu ochronę przed wierzycielami. Spółka zwróciła się do sądu, ponieważ chce mieć czas na ukończenie procesu restrukturyzacji, bez konieczności spłaty obligacji w wysokości łącznie 375 mln euro, których wierzyciele mogą domagać się już za dwa miesiące.

Wejście inwestora strategicznego jest jednym z zapowiadanych elementów programu naprawczego. Pozostałe elementy to sprzedaż niestrategicznych części biznesu i przeznaczanie środków na oddłużenie spółki.

W ubr. spółka sprzedała w ramach tego planu francuskiego producenta koncentratów z owoców cytrusowych za ponad 180 mln euro.

Reklama

W połowie kwietnia br. spółka Belvedere informowała, że liczy na uzyskanie pozytywnego wyniku netto w 2008 roku dzięki obniżeniu zadłużenia firmy, a ewentualne dalsze inwestycje, i być może związana z nimi emisja akcji, możliwe są dopiero po zmniejszeniu długu.

Grupa Belvedere jest znaczącym podmiotem na światowym rynku napojów alkoholowych, zajmującym się zarówno produkcją, jak również dystrybucją napojów spirytusowych i win w Europie Zachodniej, Europie Środkowo-Wschodniej oraz w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa, poprzez podmioty zależne, jest w posiadaniu: ponad 20 marek wódek (np. Wódka Sobieski, Starogardzka, Krakowska, Balsam Pomorski, Polonaise, Krupnik, Danzka), jak również wielu marek whisky (np. William Peel), likierów, ginów, rumów i win (np. Sophia).

Na terenie Polski i Litwy grupa posiada 5 zakładów produkcyjnych (4 w Polsce i 1 na Litwie), w Europie Zachodniej 4 zakłady produkcyjne (3 we Francji oraz 1 w Hiszpanii) ponadto 4 zakłady produkcyjne w USA.

Grupa posiada sieć hurtowni na terenie krajów w których prowadzi działalność produkcyjną. Za pośrednictwem sieci dystrybucji sprzedaje alkohole własne oraz alkohole innych producentów.

Obecnie marka Sobieski zajmuje w segmencie premium siódme miejsce na świecie ze sprzedażą 2,5 mln 9-litrowych kartonów. Lider - Smirnoff miał sprzedaż w 2007 roku w wysokości 24,3 mln kartonów, a wicelider - Absolut - 10,7 mln. Na miejscach 3-6 znalazły się natomiast marki ze sprzedażą 2,7-3,6 mln kartonów.