W związku z tym liczba członków 14 OFE wyniosła 14 046 677. To wzrost o 0,1 proc. Marcowy przyrost pochodzi wyłącznie z podpisania nowych umów, ponieważ nie było transferów i losowania członków. Jak podliczaną Analizy Online w najnowszym raporcie, dodatnie saldo zmiany liczby uczestników odnotowało dziewięć OFE. Największy procentowy przyrost klientów miał Nordea OFE (0,3 proc.) i jednocześnie drugie miejsce pod względem liczby pozyskanych członków (prawie 2,5 tys. osób).

Najwięcej nowych klientów pozyskał w marcu ING OFE (3,1 tys.). Jego największy konkurent i jednocześnie lider rynku Commercial Union pozyskał prawie 1,6 tys. członków.

W całym pierwszym kwartale CU pozyskał 35,5 tys. osób, a ING - 67,5 tys. "Jeżeli tendencja się utrzyma, można się spodziewać, że w ciągu najbliższego półrocza ING OFE będzie miało największą liczbę uczestników" - podsumowują Analizy Online.

Po marcu udział CU w rynku wynosił 20,5 proc., a ING OFE - 20,3 proc. CU ma 2895118 członków, a ING - 2855170. Trzeci na rynku jest PZU Złota Jesień z 2039554 członkami i 14,5 proc. udziałem w rynku.

Reklama

W marcu pięć OFE straciło więcej klientów niż ich pozyskało. Najsłabiej wypadł Polsat (-0,1 proc.). Dzieje się tak, chociaż to właśnie Polsat w pierwszym kwartale miał najlepsze wyniki inwestycyjne. Podobna sytuacja jest w AIG OFE, który miał drugi najlepszy wynik inwestycyjny i drugi najgorszy wynik jeśli chodzi o saldo pozyskanych klientów. Akwizytorzy - jak zaznaczają analitycy - mogą wykorzystywać złą sytuację AIG w Stanach Zjednoczonych