Pirs jest to przedłużenie hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy, czyli kryte przejścia z lotniska do samolotu.

Plany inwestycyjne na Okęciu mają zostać zrealizowane do 2012 roku i opiewać na kwotę ok. 1,2 mld zł.

Chodzi m.in. o dokończenie budowy Terminalu 2, zintegrowanie architektonicznie i organizacyjnie Terminalu 1 z Terminalem 2, zmodernizowanie i rozbudowanie nawierzchni lotniskowych, a także budowę hotelu i biurowca.

Samo dokończenie budowy pirsu południowego i centralnego to kwota ok. 150-200 mln zł. Okęcie jest w trakcie pozyskiwania funduszy na wszystkie zaplanowane inwestycje. 800 mln zł planuje uzyskać od Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz banków komercyjnych, pozostałe 400 mln zł z funduszy własnych oraz środków unijnych.

Reklama

Marzec dodał, że kończy się wyburzanie starej, jeszcze z lat 50. płyty postojowej dla samolotów. Została już wyłoniona firma, która ma wybudować nową. "Pod płytą zostanie zbudowany system rurociągów, którym będzie dostarczane paliwo" - powiedział Marzec.

W maju tego roku PPL podpisało umowę z firmą JEMS Architekci, na zaprojektowanie nowego hotelu na terenie warszawskiego Okęcia. Obiekt ma być gotowy na Euro 2012. PPL planują zainwestować w budowę i wyposażenie nowego hotelu ok. 120 mln zł.

"Niedługo ogłosimy konkurs na projekt zagospodarowania całego terenu przy lotnisku ok. 10 h terenów do tej pory jeszcze niewykorzystanych. Chcemy tam wybudować AirPort City, czyli cały biznesowy park związany z lotniskiem, z którego będą mogli korzystać klienci nie tylko związani z branżą lotniczą" - powiedział Marzec.

W ostatnim roku Okęcie obsłużyło ok. 10 mln pasażerów.