Według UOKiK, który powołuje się na badania TNS OBOP, największą popularnością wśród Polaków wciąż cieszy się tradycyjne uiszczanie opłat na poczcie lub w oddziale bankowym. Jednak coraz częściej decydujemy się na skorzystanie z usług inkasentów, punktów obsługi klienta i przelewu internetowego.

Z badań wynika też, że Polacy podejmując decyzję o wyborze pośrednika w opłacaniu rachunków, kierują się względem na koszt obsługi oraz dogodną lokalizacją.

– Należy zwrócić uwagę na wiarygodność pośrednika. Zgodnie z prawem rachunek jest uznawany za opłacony dopiero wtedy, gdy przelew trafi do ostatecznego odbiorcy np. gazowni, zakładu energetycznego - przypomina UOKiK.

– Decydując się np. na konkurencyjne cenowo punkty płatnicze typu, np. okienka kasowe, warto korzystać z placówek polecanych przez wystawców rachunków. Zmniejsza to ryzyko przekazania pieniędzy nieuczciwym przedsiębiorcom. Warto zaznaczyć, że w Polsce nie ma obecnie przepisów regulujących wprost kwestie związane z funkcjonowaniem “okienek kasowych” – zaznacza UOKiK.

Reklama
POL / PAP