“Jeśli otrzymam taką możliwość, to z niej skorzystam” – oświadczył we wtorek Hussain Al- Abdulla podczas imprezy okrągłego stołu, Doha Business Roundtable zorganizowanej w stolicy Kataru, kiedy był pytany czy emirat planuje zwiększyć swoje udziały w powiększonym koncernie.

Kraj znad Zatoki Perskiej już posiada 10 proc. praw głosów w Porsche, producencie sportowych samochodów 911, oraz ma opcję, która daje mu 17 proc. akcji w niemieckim Volkswagenie. Jest efekt porozumienia zawartego w sierpniu między obu niemieckimi spółkami w sprawie fuzji.

Zobowiązania finansowe Kataru w odniesieniu do fuzji VW-Porsche sięgają 7 mld euro – podała państwowa agencja inwestycyjna z siedzibą w Doha 14 sierpnia. Porsche obiecało utworzyć w emiracie centrum badawczo-rozwojowe oraz dla testowania pojazdów.

Reklama

Jak powiedział Al-Abdulla, Katar będzie zabiegał o dwa miejsca w radzie połączonego koncernu samochodowego.
Qatar Investment Authority to ten sam państwowy fundusz inwestycyjny z Kataru, który rozważał przejęcie stoczni w Gdyni i Szczecinie, ale z planu się wycofał.