"W związku z powodzią opóźnienia na niektórych budowanych trasach szybkiego ruchu mogą wynieść od 1 tygodnia do 6 miesięcy, jednak najdłuższe opóźnienie nie zagraża terminom związanym z oddaniem trasy przed mistrzostwami Euro 2012" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA podkreśla, że nie ma zagrożenia, iż inwestycje będące w trakcie budowy nie zostaną ukończone przed czerwcem 2012 roku. "Najdłuższe szacowane opóźnienie wynosi 6 miesięcy dla odcinka autostrady A8 będącej obwodnicą Wrocławia, planowany termin zakończenia prac budowlanych był przewidziany na IV kwartał 2010 roku. Kolejny odcinek z 4-miesięcznym opóźnieniem to autostrada A1 od węzła Piekary Śląskie do węzła Maciejów, gdzie planowany termin zakończenia prac budowlanych był przewidziany na IV kwartał 2011 roku" - czytamy dalej.

Na pozostałych inwestycjach, które zostały objęte powodzią średnie opóźnienie może wynieść do 6 tygodni. W grudniu 2009 roku GDDKiA zapowiadała, że wydatki na budowę autostrad, dróg ekspresowych i remonty wyniosą w 2010 roku ok. 30 mld zł wobec ponad 18 mld zł w 2009 roku. Według stanu na koniec 2009 roku w Polsce było 1319 km dróg szybkiego ruchu, w tym 837 km autostrad oraz 482 km dróg ekspresowych.