Jak powiedział w środę dziennikarzom Struzik, władze województwa przychylają się do propozycji, by budować na lotnisku podziemną stację kolejową. Brane pod uwagę są dwa warianty - przystanek kolejowy może być naziemny, zlokalizowany ok. 250 m od terminala lotniska, albo podziemny, usytuowany równolegle do budynku terminala, w bezpośrednim jego sąsiedztwie.

>>> Polecamy: Galerię zdjęć z budowy lotniska w Modlinie

"Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, ale wszystko wskazuje na to, że wybierzemy wariant rozwojowy, czyli stację podziemną" - wyjaśnił marszałek. Dodał, że nie bez znaczenia dla wyboru wariantu jest zwiększenie dofinansowania projektu przez Unię Europejską. Bruksela przeznaczy na inwestycje 102 mln zł z programu Infrastruktura i Środowisko. Wcześniej planowano, ze będzie to trzykrotnie mniej. Całkowity koszt urząd marszałkowski szacuje na ok. 250 mln zł.

Poza budową stacji, planowana jest modernizacja bocznicy kolejowej w Modlinie na długości ok. 5,5 km. Prace mają objąć wymianę torów, elektryfikację linii, budowę wiaduktu nad drogą krajową nr 62, wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu inwestycji przejazd pociągiem z centrum Warszawy na lotnisko w Modlinie ma zajmować ok. 30 min.

Reklama

Urząd zapowiada, że do końca września rozstrzygnięty zostanie przetarg na koncepcję budowy stacji, badania geologiczne, raport środowiskowy. W pierwszym kwartale 2011 r. ma być ogłoszony przetarg na prace projektowe i realizację inwestycji w formule "projektuj i buduj". Port lotniczy w Modlinie ma być oddany do użytku w 2012 r. Lotnisko to, jako wspomagające port Chopina w Warszawie, ma obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe między portami regionalnymi.