Planuje się rozpoczęcie budowy w 2014 roku i oddanie tunelu do użytku w 2020 roku. Koszty realizacji tej inwestycji oszacowano na 5,1 miliarda euro i weźmie je na siebie Dania. Agencja dpa odnotowuje, że w Niemczech ów projekt jest wciąż kontrowersyjny, podczas gdy w Danii cieszy się powszechnym poparciem.

>>> Zobacz też: Projekt Marmaray: Tunel łączący Europę i Azję (ZDJĘCIA)

Parlamenty obu krajów zaaprobowały na razie tylko fazę planowania, natomiast nie wyraziły jeszcze zgody na budowę tunelu.

Bełt Fehmarn jest jedną z Cieśnin Duńskich; prowadzi między wyspami Lolland i Fehmarn.

Reklama

Koncepcja tunelu między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską Lolland zwyciężyła z proponowanym wcześniej mostem, który miałby połączyć obie te wyspy. W 2008 roku Dania i Niemcy podpisały już nawet porozumienie o budowie mostu nad Bełt Fehmarn. Nie wiadomo na razie, co przesądziło o wyborze tunelu.

>>> Polecamy: Korea rozważa budowę podwodnych tuneli do Japonii i Chin

Lolland i Fehmarn są już połączone mostami z lądem stałym. Leżąca między nimi cieśnina przerywa bezpośrednie połączenie drogowe między Kopenhagą a Hamburgiem.

ikona lupy />
Tunel kolejowy łączy także Wielką Brytanię z kontynentem europejskim, niedługo tunel drogowy połączy Danię z Niemcami. / Bloomberg