"Wall Street Journal" podaje, że w Chinach nastąpi w nadchodzących latach ostra ekspansja w branży rozrywkowej. Pekin planuje zwiększenie kredytów i ułatwienia w emisji papierów wartościowych na giełdzie dla firm zajmujących się np. produkcją filmów czy telewizją. Celem jest podwojenie wartości rozrywkowego biznesu w Chinach do 3 bln juanów (ok. 460 mld dolarów).

„Będziemy rozszerzać nasz przemysł kulturalny, ponieważ to nowy punkt wzrostu naszej gospodarki”- mówił podczas konferencji prasowej Sun Zhijun, prezes biura ds. reform kulturalnych w Chinach.

Chiny mają ambicje stać jednym z największych globalnych graczy w rozrywkowo-kulturalnym biznesie. Rozwój firm zajmujących się filmem, muzyką, elektronicznymi książkami czy grami komputerowymi ma pobudzić wydatki konsumenckie w Chinach, a także promować chińską kulturę za granicą. Krajowe produkty powinny przekazywać światu przyjazny obraz Państwa Środka.

Łączne przychody branży rozrywkowej w Chinach wyniosły w 2010 roku 1,3 bln juanów. Przemysł filmowy, w ostatnim czasie jeden z chińskich priorytetów w kulturalnym rozwoju kraju, zwiększył wyniki aż o 64 proc. w porównaniu do 2009 roku.

Reklama