"Złożyliśmy dokumenty wymagane przy pozwoleniu na budowę 8 marca. Liczymy, że już w kwietniu robotnicy będą mogli wejść na plac budowy" - powiedział Kurpiewski. Kolejarze przewidują, że przystanek Warszawa Stadion, wraz z Dworcem Wschodnim, podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. będzie przyjmować najwięcej pasażerów dojeżdżających na Stadion Narodowy.

Obecnie budynek dworca jest bardzo zaniedbany - przed mistrzostwami kolejarze chcą go odnowić, ale elewacja ma pozostać prawie w niezmienionym kształcie. Budynek ma zyskać nowy system informacji dla pasażerów, system nagłośnienia oraz monitoring, który będzie połączony z systemem kamer miejskich Warszawy. Dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Remont ma kosztować 6 mln zł i zakończyć najpóźniej w w pierwszym kwartale 2012 r.

>>> Czytaj też: Coraz więcej polskich dworców pięknieje. PKP lepiej wykorzystuje pieniądze niż drogowcy

Wcześniej od remontu dworca ruszyły prace w jego sąsiedztwie. Odpowiada za nie zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W ramach inwestycji na przystanku Warszawa Stadion powstanie zadaszenie, odnowione mają być też perony. Modernizacja obejmie również przejście dla pieszych pod torami kolejowymi oraz oświetlenie zewnętrzne i instalację oświetleniową w przejściu podziemnym pod torami i na peronach. Kolejarze chcą także zmodernizować tory na odcinku 2,3 km. Prace modernizacje mają być zakończone w listopadzie 2011 r.

Reklama

Jak powiedział we wtorek PAP rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński, prace na torach ruszyły w nocy z poniedziałku na wtorek. Od kilku dni trwa czyszczenie skarpy i grodzenie terenu.

ikona lupy />
Modernizacja dworca Warszawa Stadion - wizualizacja tunelu Fot. Materiał prasowe PKP / Inne
ikona lupy />
Dworzec Warszawa Stadion po modernizacji. Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl