„Staniemy się jednym z najsilniejszych graczy na tym polu” – powiedział Yang Yuanquing, dyrektor wykonawczy Lenoro. Po przejęciu Acera, chińska firma stała się trzecim producentem komputerów na świecie pod względem sprzedaży.

Yang skomentował w ten sposób dane z tego tygodnia o sprzedaży produktów Apple’a w Chinach, Hongkongu i na Tajwanie która zdystansowała Lenoro. Chińska spółka ogłosiła wcześniej, że w ostatnim kwartale jej wartość sprzedaży wzrosła w ciągu roku o 23,4 proc. do 2,8 mld dolarów. Tymczasem, Apple podał do wiadomości, że sprzedaż jego produktów na tym samym terenie wyniosła 3,8 mld dolarów, czyli sześć razy więcej niż przed rokiem.

Ostatnio Lenoro wypuściło na rynek trzy tablety, w tym wersje bazujące na systemie operacyjnym Android Google’a oraz na Windows. Strategią Lenoro jest trafienie z produktami na każdy segment rynku również tanich tabletów, przeznaczonych dla biedniejszych klientów, nie tylko w Chinach, powiedział Yang.

>>> Czytaj też: Tablet LePad - chińskie Lenovo stworzyło konkurencję dla iPada

Reklama

„Apple dociera tylko do najwyższej warstwy” – powiedział. „Z ceną na poziomie 500 dolarów, nie da się dotrzeć małych miast i miasteczek, do osób z niższymi dochodami. Nie chcę powiedzieć, że mamy zamiar znacząco obniżyć ceny, naszą strategią jest raczej wprowadzenie większej liczby kategorii sprzętu, by zagospodarować różne segmenty rynku.”

Będąc świadomym obecnej dominacji Apple’a na rynku tabletów – według szacunków iPad ma co najmniej 70 proc. udziału na większości rynków świata – Yang oczekuje, że sytuacja ulegnie zmianie. „Apple jest bardzo silny, ale kiedy IBM stworzył rynek komputerów PC, był na nim tylko IBM. Jeśli dziś spojrzy się na przemysł PC, to jest on bardzo zróżnicowany. Wierzę, że w przypadku tabletów stanie się tak samo.”