Tak wynika z najnowszego raportu PBS DGA przygotowanego na zlecenie On Board Public Relations Ecco Network.
– Większość ludzi mieszka poza dużymi miastami i na co dzień nie korzysta z autostrad i dróg ekspresowych – wyjaśnia Urszula Nelken z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

>>> Czytaj też: Autostrada A2 nie będzie miała ostatniej warstwy asfaltu przed Euro 2012

Respondenci wykazują niewielkie zainteresowanie poprawą stanu infrastruktury kolejowej. Co prawda z badania wynika, że jest to drugi najważniejszy obszar, w który należy inwestować w ciągu najbliższych 10 lat, ale jako priorytetowy wskazało go mniej niż 20 proc. Polaków. Niskie zainteresowanie transportem kolejowym dotyczy przede wszystkim mieszkańców małych miejscowości, co zdaniem autorów raportu może być związane z sukcesywnym od 1989 r. zmniejszaniem się liczby połączeń regionalnych. Wśród mieszkańców średnich i dużych miast kolej cieszy się nieco większą popularnością. – To szczególnie ludzie młodzi, niepamiętający dobrze funkcjonującej kolei, tracą wiarę w sens zwiększania nakładów na nią. Infrastrukturę kolejową jako główny obszar inwestycji w najbliższej dekadzie wskazywali oni 2 – 3 razy rzadziej niż osoby starsze – mówi Joanna Dosz-Szczepańska z PBS DGA. Wyjątkowo nisko Polacy oceniają potrzebę inwestycji w infrastrukturę lotniczą i wodną śródlądową. Pierwsza jest priorytetem dla 4,4 proc. osób, druga dla zaledwie 3 proc.
Reklama