Spółka zamierza złożyć wniosek o IPO do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd jeszcze przed końcem roku – ujawnił anonimowy informator Bloomberga. Konkretny termin wejścia na giełdę nie został jeszcze ustalony.

Wczoraj „The Wall Street Journal” poinformował, że oferta publiczna Facebooka planowana jest na drugi kwartał II 2012 r.

>>> Czytaj też: Znajomości - prawdziwy powód sukcesu Facebooka, Twittera i YouTube

Wycena Facebooka na poziomie 100 mld dol. jest już dwa razy wyższa, niż na początku roku. W styczniu 2011 r. Goldman Sachs i Digital Sky Technology wyceniły portal na 50 mld dol.

Reklama

Facebook chce zwiększyć kapitalizację korzystając z silnego popytu inwestorów na debiutujące spółki z branży mediów społecznościowych” – uważa Josef Schuster, współzałożyciel IPOX Schuster z siedzibą w Chicago.

“To oczywiście bardzo wygórowana wycena. Facebook zdał sobie sprawę, że stoi przed wielką szansą i woli ją wykorzystać wcześniej, niż później – dodaje Schuster.

>>> Czytaj też: 5 mitów na temat Facebooka

Warte 10 mld dol. IPO byłaby największą ofertą publiczną w historii debiutów spółek technologicznych. Tak odważna suma oznacza, że Facebook spodziewa się, że klienci będą wręcz bić się o swój giełdowy kawałek portalu.

Spółka Zuckerberga ma szansę przyćmić poprzednich rekordzistów – w 1999 r. Infineon Technologies zebrał w IPO 5,23 mld dol., a . Agere Systems – 4,14 mld dol. w 2000 r. W 2004 r. podczas debiutu Google pozyskał z rynku 1,67 mld dol. Teraz wyceniany jest na 190,4 mld dol.