Sieć dyskontowa Textilmarket odnotowała w 2011 r. wzrost sprzedaży o 16 proc. osiągając poziom 196,7 mln zł. Na rynku modowym sprzedaż zwiększyła się o 21%, a jej wartość wyniosła 185,1 mln zł. „Pozwala nam to na potwierdzenie realizacji prognozy sprzedaży na ten rok. W naszej działalności oba rynki – dyskontowy i modowy – mają takie samo znaczenie" - powiedział prezes Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.

Udział sieci Textilmarket w obrotach 2011 r. wyniósł 52 proc., a części modowej – 48 proc.. Szacunkowa wartość skonsolidowanej marży handlowej na sprzedaży towarów za 2011 r. wyniosła 174,5 mln zł. Jest to wartość zgodna z prognozowaną na 2011 r. Oznacza to wzrost o 19% w porównaniu do roku 2010 r. Na rynku dyskontowym osiągnięto wzrost wolumenu marży o 16%, zaś na rynku modowym 20 proc..

„Jest to ważniejsza informacja od poziomu sprzedaży, gdyż wynik zależy właśnie od poziomu marży, a nie sprzedaży. Jej wartość jest zgodna z naszymi prognozami na poprzedni rok" – zaznaczył prezes.

Sprzedaż i marża sklepów porównywalnych (czyli funkcjonujących w tym samym okresie roku 2010 i 2011) części dyskontowej w 2011 r. pozostała na zbliżonym poziomie. Sklepy porównywalne rynku modowego poprawiły swoje wyniki – sprzedaż wzrosła o 3 proc., a marża o 6 proc..

Reklama

Redan podał, że pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, utrzymuje wzrostową tendencję realizowanych wyników. Skonsolidowana sprzedaż grupy w grudniu 2011 r. wyniosła 46,1 mln zł i była o 10% wyższa niż rok wcześniej.

Sprzedaż na rynku dyskontowym w grudniu 2011 r. wyniosła 25,0 mln zł i była wyższa o 12% od sprzedaży osiągniętej w grudniu 2010 r., zaś na rynku modowym 21,1 mln zł i była wyższa o 8% wobec analogicznego okresu 2010 roku. Szacunkowa wartość marży handlowej w grudniu 2011 r. wzrosła o 4% w skali roku. Grupa odnotowała wzrost wolumenu marży, zarówno na rynku dyskontowym, jak i modowym, odpowiednio 13 proc. i 5 proc..

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 1,64 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 261,74 mln zł wobec 222,06 mln zł.